וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 5% בפרסום בישראל ברבעון הראשון של 2003

איילה צורף

8.4.2003 / 14:47

כך עולה מנתוני זניט מדיה; המפרסמים מסיטים תקציבים מהעיתונות לטלוויזיה; שילוט חוצות בהאטה אל מול המדיות האחרות, עם ירידה של 30% ברבעון הראשון של השנה



נתונים ראשונים של הרבעון הראשון מצביעים על ירידה של כ-5% בהוצאה לפרסום בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מדו"ח רבעוני של זניט מדיה ישראל. "בשנה שעברה חג הפסח חל בחודש מארס, ואילו השנה הוא חל באפריל. אם מחברים לכך את תחושת אי הוודאות בחודשים פברואר ומארס, הרי שענף הפרסום יכל לעמוד בפני מצב גרוע יותר" - אומר אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט מדיה.



"ברבעון הראשון של 2003 קהילת המפרסמים והפרסומאים היתה בעמדת המתנה", אומר הוכדורף. "על פי כמות הפרגון והתמיכה הפתאומיים שערוץ 10 זוכה מאז הוכרז על הרצון לסגרו, לפחות מצד פרסומאים ופוליטיקאים, ניתן להניח כי הערוץ לא ייסגר - לפחות לא בתקופה הקרובה. בחינת האירועים ונתוני השוק מצביעה על כך שהתחרות העזה, יחד עם המלחמה במפרץ, עשו רק טוב למדיום הטלוויזיוני", מציין הוכדורף.



הרבעון הראשון לא עשה טוב למדיום המודפס, ונראה שמפרסמים מסיטים תקציבים מהעיתונות לטלוויזיה. שילוט חוצות נהנה מעלייה רגעית בתקופת הבחירות. נכון להיום, השוק חווה האטה אל מול המדיות האחרות - ועדיין הוא תופס רק כ-5% מעוגת הפרסום ברבעון הראשון. על פי ניתוחי זניט מדיה, מסתמנת ירידה של כ-30% בהיקפי ההשקעה בשילוט החוצות ברבעון הראשון של 2003 - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.



זניט מדיה ישראל נצמדת להערכות המוקדמות שלה, החוזות צמיחה קטנה בהוצאה לפרסום שתסתכם בעוד 2% לערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully