וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון או מלחמה: מכירות כרטיסי קולנוע בארה"ב נפלו ב-8% מתחילת השנה

דפנה מאור

8.4.2003 / 9:08

בתקופות מלחמה קודמות נרשמה עלייה בצפייה בסרטים בקולנוע; הוליווד תולה את החולשה בהיעדר להיטים השנה



מכירות כרטיסי קולנוע נפלו ב-8% ברבעון הראשון של השנה, לעומת התקופה המקבילה ב-2002, על רקע פעמי המלחמה בעיראק וההאטה הכלכלית המתמשכת. בכל סוף שבוע מאז נפתחה המלחמה בעיראק נרשמה ירידה בהכנסות בקופות בתי הקולנוע בסופי השבוע בארה"ב.



דפוסים היסטוריים מראים כי בעיתות מלחמה אין נטייה של הצרכנים לברוח ממסכי הקולנוע, ולעיתים יש מגמה הפוכה. אולם הפעם נרשמה ירידה של 15% בהכנסות מכרטיסים בחודש מארס - המשקפת ירידה של 18% במספר הצופים, בחישוב התייקרות מחירי הכרטיסים.



גורמים בהוליווד טוענים כי הסיבה העיקרית לירידה היא היעדר שוברי קופות מצליחים השנה. בשנה שעברה הצליחו להיטים כמו "עידן הקרח" למשוך את הצופים ברבעון הראשון, הנחשב לחלש יותר מיתר השנה. כשלונם של סרטי ראווה שיצאו השנה, כמו "Tears of the Sun" מבית סוני ו"Agent Cody Banks" לבית MGM, הוביל לירידה במכירת הכרטיסים.



תעשיית הקולנוע משליכה את יהבה על סרטים חדשים בכיכובם של אדם סנדלר וג'ק ניקולסון שיעלו בשבוע הקרוב, ועל פתיחתו של סרט ההמשך לאקס-מן, X2, ב-2 במאי, שיסייעו לשנס את מותני הצופים בדרכם לבתי הקולנוע.



עם זאת, אין להתעלם מהנתונים הכלכליים המבשרים על חולשה במגזר הצרכנים. בשבוע שעבר דיווחה הממשלה על ירידה חדה במספר המועסקים בארה"ב בחודש מארס. מדד בטחון הצרכנים ומדדים נוספים מהמגזרים העסקיים הצביעו על נסיגה מהירה בתחומים אלה. אם איום הטרור העולמי יהפוך לחלק קבוע מחיי האזרחים האמריקאיים, ייתכן שמדובר במגמה בלתי הפיכה עבור ענף בידור-החוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully