וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאסד"ק ירד ב-0.5% לאחר מסחר תנודתי

8.4.2003 / 23:54

דאו ג'ונס נותר ללא שינוי ברמה של 8,290 נקודות; המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת; טבע עלתה ב-1% למחיר של 44.8 דולר; מרקורי ירדה ב-1%; אמדוקס נותרה ברמה של 13.8 דולר


יום מסחר תנודתי עבר היום על המשקיעים בוול סטריט על רקע ידיעת סותרות מהחזית העיראקית. מחד גיסא המשיכו כוחות הקואליציה להתקדם בתוך בגדאד, אך מאידך גיסא לא ברור מהי מידת ההצלחה האמיתית של ההפצצות האמריקאיות על עיר הבירה העיראקית. לאורך כל היום זרמו שמועות על הריגתו של סדאם חוסיין בהפצצות על מזרח בגדאד, ואולם עד תום המסחר לא היה ברור האם אכן כך הדבר.

לצד חדשות המלחמה שעל פי הערכות לא מעטות קרובה לסיומה, החלו המשקיעים לתת את דעתם לעונת הדו"חות הכספיים שתתחיל בימים הקרובים. ריבוי יחסי של אזהרות רווח שפורסמו בשבוע האחרון מרמז על כך שתוצאות החברות לא יהיו משביעות רצון.
על רקע כל אלה סיים מדד נאסד"ק, רווי מניות הטכנולוגיה, בירידה של 0.5% לרמה של 1,382 נקודות ואילו דאו ג'ונס נותר ללא שינוי ברמה של 8,290 נקודות.

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת. מניית טבע (TEVA: NASDAQ) עלתה ב-1% למחיר של 44.8 דולר, לאחר שבנק ההשקעות יו.בי.אס ורבורג העלה את מחיר היעד של המניה ל-57 דולר ממחיר יעד קודם של 49 דולר. מחיר היעד החדש מתבסס על מספר התפתחויות חיוביות, כפי שהגדיר אותן בית ההשקעות. בין היתר מדובר על עלייה במספר מרשמי הגירסה הגנרית של טבע לתרופת הרמרון לטיפול בדיכאון, כך שהאנליסטים מציינים כי בדו"חות הרבעון הראשון של טבע עשויה להירשם הפתעה חיובית.

מניית מרקורי (MERQ: NASDAQ) השילה 1% למחיר של 31.8 דולר כל אף המלצה חיובית של בנק ההשקעות מריל לינץ'. אנליסטים בבנק ציינו בסקירתם כי לחברה הישראלית "מטען גנטי" של חברות שמגיעות להכנסות של מיליארד דולר. מרקורי אמורה לפרסם את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2003 בעוד שבוע ועל פי הערכות בשוק הן יהיו בהתאם לתחזיות. זאת, על אף שאחת המתחרות של החברה, פיפלסופט האמריקאית, הוציאה אזהרת רווח לפני ימים אחדים.

צ'ק פוינט (CHKP: NASDAQ) זכתה להמלצה חיובית פחות אך מבנק השקעות קטן בהרבה ממריל לינץ'. בווכוביה (Wachovia) האמריקאי העריכו כי תמהיל ההכנסות של מובילת שוק תוכנות הפיירוול עשוי להשתנות לרעה, כאשר נתח המכירות של רשיונות תוכנה חדשים יורד ואילו חלקן של הכנסות מתחזוקה ושדרוגים עולה. אנליסטים בבנק נייטרלים לגבי המניה והעריכו לה מחיר יעד של 14-17 דולר. צ'ק פוינט נסחרה בירידה קלה ובמחזור נמוך מהרגיל לרמה של 15 דולר. גם צ'ק פוינט אמורה לפרסם דו"חות כספיים לרבעון הראשון בשבוע הבא.

מניית אמדוקס (DOX: NYSE) נותרה כמעט ללא שינוי ברמה של 13.8 דולר. ענקית הבילינג הודיעה היום על השלמת היישום הרב שלבי של פלטפורמת ניהול הלקוחות והבילינג שלה בחברת TELUS Mobility, ספקית תקשורת סלולרית מובילה בקנדה. אמדוקס מספקת כעת תמיכה ל-3 מיליון לקוחות שירותי הקול ותקשורת הנתונים הסלולריים של TELUS Mobility. הפלטפורמה המאוחדת מקצה לקצה של אמדוקס מחליפה את מערכות הבילינג הנפרדות של TELUS Mobility.

משקיעי אודיוקודס (AUDC: NASDAQ) נותרו אדישים אף הם להודעת החברה על חתימת הסכם לרכישת קו מוצרי UAS מנורטל הקנדית. המוצרים החדשים אמורים להשתלב בחומרה לרשתות מיתוג מנות שמפתחת אודיוקודס. החברה הישראלית תשלם תמורת המוצרים 5.5 מיליון דולר בשלב הראשון ובהמשך, במידה ויעמדו המוצרים החדשים באבני דרך מסוימות, עשוי התשלום לגדול ב-12.5 מיליון דולר בתום 18 חודשים מאז יום סגירת העסקה. העסקה אמורה להיחתם סופית במהלך החודש הקרוב. כמו כן, עשויה אודיוקודס לשלם מיליון דולר נוספים לענקית ציוד התקשורת הקנדית, עם סיום מוצלח של אינטגרציה בין תוכנת UAS לחומרה של אודיוקודס.

מייק לילו, סמנכ"ל הכספים של החברה הישראלית, העריך היום כי העסקה צפויה לתרום הכנסות של 30 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות ותשפר את שיעורי הרווחיות, על אף שהיא תקלוט 20 עובדי נורטל למשרדיה בארה"ב. מניית אודיוקודס רשמה ירידה קלה של 1% למחיר של 3 דולרים. שווי החברה מסתכם ב-119 מיליון דולר, בדומה לשווי המזומנים בקופתה.

מניית קומטאץ' (CTCH: NASDAQ) ניתרה ב-33% ל-32 סנט במחזור גבוה משמעותית מהרגיל. עם זאת, עקב הרמות הנמוכות של מחיר המניה, מדובר במחזור שלא עולה על 100 אלף דולר. בחדרי עסקות העריכו אתמול כי לא מדובר במשקיעים לטווח ארוך, אלא קפיצה על הזדמנות לאור מחירה הנמוך של המניה. ביום חמישי הודיעה קומטאץ', שעוסקת באחרונה בפיתוח תוכנות לחסימת דואר זבל, על השלמת שלב ראשון בהסכם מימון שנחתם בפברואר האחרון עם קבוצה של משקיעים פרטיים. במסגרת זו קיבלה החברה מנתניה כ-350 אלף דולר וצפויה לקבל חצי מיליון דולר נוספים לאחר הגעה למספר אבני דרך שנקבעו בהסכם. גם מאינד (MNDO: NASDAQ) זינקה ב-33% לרמה של 1.9 דולרים תוך ריכוז מחזור חריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully