וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יממן לאלון-דור כ-320 מיליון שקל מעסקת קו-אופ

שלומי שפר

9.4.2003 / 7:23

ויסמן: המימון נסגר לפני הזכייה; העסקה תמקם את החברה בין הלווים הגדולים במשק; * ויסמן: מתיו ברונפמן מחזיק 50% מהקבוצה



בנק הפועלים יממן חלק מהרכישה של מניות רשת הרבוע הכחול הנמצאות בידי הקו-אופ - כך אמר אתמול דוד ויסמן שזכה במכרז לרכישת המניות (78%). ויסמן הוא נשיא חברת אלון-דור שזכתה שלשום במכרז עם איש העסקים מתיו ברונפמן.



לדברי ויסמן, המימון לעסקה נסגר לפני שהחברה ניגשה למכרז. ככל הידוע, ויסמן ניהל מגעים עם כל הבנקים הישראליים כדי לקבל הצעה למימון העסקה, ולבסוף החליט לקבל את הצעת בנק הפועלים; הבנק היה אמור לממן גם את קבוצת פז שניגשה למכרז.



ויסמן סירב אתמול למסור פרטים בנוגע להיקף האשראי הבנקאי וגובה ההון העצמי שהקבוצה הזוכה תעמיד לעסקה. ככל הידוע, בנק הפועלים נתן הסכמה לממן חלק מהעסקה, אך ייתכן שבנקים נוספים ישתתפו בקונסורטיום שיממן את העסקה. הפועלים יהיה הבנק המוביל של הקונסורטיום.



אלון-דור אמורה לשלם 1.3 מיליארד שקל כדי לרכוש את מניות הרבוע הכחול, מחיר המשקף לחברה שווי של כ-1.7 מיליארד שקל, הגבוה בכ-15% משווי השוק של החברה. ההערכות הן שמתוך השקעה של 650 מיליון שקל של אלון-דור בעסקה היא תעמיד הון עצמי בגובה של מחצית מהסכום, ואת המחצית השנייה, בסך של כ-325 מיליון שקל, יספק בנק הפועלים. ברונפמן יגייס כנראה את הסכום שהוא אמור להשקיע, כ-650 מיליון שקל, ממקורות עצמיים ומבנקים בחו"ל.



אתמול, לאחר שנודע על הקבוצה הזוכה, עלתה מניית הרבוע הכחול בשיעור של כ-5.4%, במחזור של כ-9 מיליון שקל. מתחילת 2003 עלתה המניה ב-14.3%. ההצעה של דור-אלון היתה גבוהה בכ-20% מההצעות של שלוש המתמודדות האחרות.



בעקבות עסקת המכירה יקבלו חברי אגודת הקו-אופ והיורשים של החברים שנפטרו, כ-50 אלף שקל כל אחד ביוני 2003. העסקה אמורה לקבל את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully