וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לביהמ"ש: אין ביכולתנו לשלם את משכורת מארס; צו מניעה יוביל לקריסה

חיים ביאור

9.4.2003 / 7:33

בבקשה נטען כי תוך כדי המו"מ המתקיים בין הוועד להנהלה, העלתה ההנהלה דרישה לפיה מספר המפוטרים יהיה 320 עובדים, במקום 200 מפוטרים עליהם דובר



היענות בית הדין למתן צו מניעה תגרום להסתדרות נזק בל ישוער, שכן זהו צעד שיוביל לקריסת ההסתדרות - כך נכתב אתמול בכתב תשובה של הנהלת ההסתדרות לבקשה לצו מניעה זמני שהגיש ועד העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, על רקע התוכנית לפטר מאות עובדים. בכתב התשובה נכתב עוד כי כבר כיום, ערב חג הפסח, ההסתדרות אינה מסוגלת לשלם את המשכורות לעובדיה.



בבקשה לצו המניעה נטען כי תוך כדי המו"מ המתקיים בין הוועד להנהלת ההסתדרות, העלתה ההנהלה דרישה חדשה שלפיה מספר המפוטרים יהיה 320 עובדים, במקום 200 מפוטרים עליהם דיברה קודם לכן; בכתב התשובה שהגיש היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד אלון לוין, נטען כי כל עיכוב בהליך ההבראה שהיה אמור להסתיים כבר בתחילת חודש מארס, גורם לפגיעה אנושה ביכולתה הכלכלית של ההסתדרות. לטענת ההסתדרות, ניסיונו של ועד העובדים לעכב את תהליך הבראת ההסתדרות בתואנה שההנהלה לא סיפקה לו נתונים על מצבו של המוסד ולא נהגה כלפיו בשקיפות - היא חוסר תום לב משווע.



עוד נכתב בתשובת ההסתדרות: "כל עיכוב בהשלמת תהליך ההבראה, יגרום לאובדן האמון מצד הבנקים ולהיעדר אפשרויות להשיג מהם אשראי ויסכל את ביצוע הליך ההבראה כפי שנקבע בדו"ח סוארי". עוד נטען שכל עיכוב בהליך ההבראה גורם להגדלת הגירעון בו נמצאת ההסתדרות וכי כבר כיום היא נאלצת להקפיא את כל התקשרויותיה ותשלומיה לגורמי חוץ.



לוין טוען: "היענות בית הדין האזורי לבקשת הוועד להוציא צו מניעה זמני מעמידה בסכנה ודאית את קיומו של ארגון העובדים הגדול והוותיק במדינה. הוועד הגיש את הבקשה בחוסר ניקיון כפיים משווע לאחר שהנהלת ההסתדרות נשאה ונתנה עמו ברציפות בשבועות האחרונים במאמץ להגיע להסכם פשרה שיציל את ההסתדרות מקריסה, ואולם הוועד עשה הכל כדי להשעות ולסכל את ההגעה להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully