וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לא תרכוש מהאחים עופר את תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב

עמירם כהן

9.4.2003 / 7:36

הוועדה קבעה כי הן משיקולים טכניים והן משיקולים כספיים - רכישת תחנת הכוח תהיה בלתי כדאית לחברה; בחברת החשמל נוטים לקבל המלצת הוועדה



ועדה מקצועית פנימית של חברת החשמל בראשות המשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הייצור בחברה, דוד קון, המליצה לחברה שלא לרכוש מהאחים עופר את תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב. הוועדה שהגישה למנכ"ל יעקב רזון את ממצאיה, קבעה כי הן משיקולים טכניים והן משיקולים כספיים רכישת תחנת הכוח תהיה בלתי כדאית לחברה. בחברת החשמל נוטים לקבל את המלצת הוועדה.



האחים עופר זכו ב-99' במכרז של משרד התשתיות להקמת תחנת כוח פרטית ברמת חובב מסוג טורבינות גז בהספק של 370 מגאווט ובהשקעה של 250 מיליון דולר. החוזה להקמת התחנה ולמכירת החשמל שתייצר לחברת החשמל נחתם באיחור של ארבע שנים בשל סיבות משפטיות ואחרות. בתקופה זו השתנו תנאי המימון להקמת התחנה וכן התייקר באופן משמעותי הציוד המיועד להקמת התחנה שהזמינו האחים עופר מחברת סימנס הגרמנית.



לאחר דיונים עם משרד התשתיות ורשות החשמל, שבהם ניסתה חברת האחים עופר לשנות תנאים בחוזה עם חברת החשמל כדי להשיג רווחיות לתחנה, הודיעו לפני חודשיים האחים עופר למשרד התשתיות כי אין ביכולתם להמשיך בהקמת תחנת הכוח ובכוונתם למכור אותה לחברת החשמל בניכוי הוצאות הקמה ראשונות; תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב היתה אמורה להתחיל לספק חשמל ב-2005.



חברת החשמל אינה מתכוונת לרכוש את התחנה לאחר שנמצא כי עלות הרכישה תהיה גבוהה מהקמת תחנת כוח זהה שתקים בעצמה. נודע כי בכוונת חברת החשמל לחלט ערבות בסך מיליון דולר שהפקידו האחים עופר להקמת התחנה. גם סימנס עשויה לתבוע מהאחים עופר פיצוי על אי עמידה ברכישת הציוד להקמת התחנה.



מחברת החשמל נמסר בתגובה כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין, וכי בימים הבאים תתקבל החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully