וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו פיננסייר

עמי גינזבורג

9.4.2003 / 8:11



הפיננסייר אינו תואר רשמי. זהו כינוי רווח בעיתונות הכלכלית הישראלית לאדם המתמחה בעסקות פיננסיות מורכבות. קשה למצוא מקבילה לכינוי זה בעיתונות הזרה. פיננסייר הוא מעין "דרגת ביניים" או הכלאה בין התואר הנחשק "איש עסקים", לבין התואר פחות נחשב כמו "ספקולנט".



"איש עסקים" נחשב כמי שמנהל עסקים "ריאליים", כמו למשל ייצור גרביים, שיווק מותגי אופנה, יבוא מכוניות, או הקמת פרוייקטים נדל"ניים. "ספקולנט" יהיה אחד שניהול חברה ויצירת ערך מנכסים לטווח ארוך לא ממש מעניינים אותו. הספקולנט רוכש ומוכר ניירות ערך לפי גרף המניה, גובה הריבית, ושוקי המטבע בעולם. התפישה (שאינה מוצדקת בהכרח), לפיה מסחר בני"ע הוא עסקי אוויר היא אחת הסיבות ליצירת המושג "הפיננסייר".



לפיננסייר יש בדרך כלל אחזקות ריאליות ועסקים שונים, אך הוא יתמקד בעיקר במרכיב הפיננסי של החברות שבבעלותו. העסקים שמנהל הפיננסייר מהווים בעיקר בסיס לביצוע ספקולציות בהיקף נרחב. הפיננסייר יעקוב תמיד אחרי לפחות מסך אחד עם שערי הבורסה המוצב על שולחנו. הוא יעדיף לבצע מהלכים בעלי אופי פיננסי כמו הנפקת אג"ח ומניות, גיוסי הון פרטיים, פיצולי חברות, הנפקת זכויות ואופציות והצעות רכש במחיר נמוך.



מטרת פעילותו הבורסאית של הפיננסייר תהיה תמיד "הצפת ערך" (מושג מובהק של פיננסיירים) של העסקים שבבעלותו. בדרך כלל ישתמש הפיננסייר בהון הפנוי של החברות שבשליטתו ל"גיחות" בשוקי המניות והמט"ח. המטרה המוגדרת היא השגת "סינרגיה" עסקית, ומחשבה להשתלב בגרעין השליטה, אך הרעיון המקורי הוא "לעשות סיבוב" - כלומר להרוויח מעלייה מהירה של מחירי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully