וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לא מתרגשת מאיומי השביתה - המעו"ף עלה ב-0.6%

אלי דניאל

9.4.2003 / 17:14

מדד הבנקים עלה 3.2% בעקבות סקירה חיובית ממריל לינץ'; אלביט הדמיה עלתה 3.6% בעקבות הדו"חות; בנק ירושלים ירד 7.7% עקב התנגדות הרשויות למיזוג עם לאומי

הבורסה של תל אביב סיימה יום מסחר תנודתי בעליות שערים בינוניות של כ-0.8% במדדים המובילים. המסחר נפתח בירידות קלות בעקבות מגמה דומה בסיום המסחר אמש בוול סטריט, אולם עד לשעה 12:30 התהפכה המגמה והמדדים עברו לעליות שהגיעו בשיא עד לרמה של כ-0.7%. לקראת השעה 15:30 שב המעו"ף לירידות קלות, אולם עד לסגירה שבו המדדים להיסחר במגמה חיובית.

פעילים בשוק ציינו כי המסחר בבורסה הושפע היום משני גורמים מנוגדים, כאשר מצד החששות מפני שביתה כללית במשק מיתנו את הדיווחים החיוביים המגיעים משדה הקרב בעיראק שמגבירים את הציפייה לחידוש התהליך המדיני בארץ.

מדד המעו"ף עלה בסופו של היום ב-0.6% ל-365.66 נקודות, ת"א 100 עלה ב-1% ל-372.42 נקודות והתל-טק 15 עלה ב-1%. מחזורי המסחר היו בינוניים והסתכמו בכ-303 מיליון שקל.

פעילים בשוק ציינו כי גם היום בלטו בצד הרכישות משקיעים זרים, ששבים לשוק ובעיקר למניות הבנקים, והם שהקפיצו את מדד מניות הבנקים ב-3.2% לערך. לעומתם, הגופים המקומיים פעלו יותר בצד המכירות, ובעיקר בלט לחץ על השוק של משקיעים שמכרו את אופציות הרכש עם מחירי מימוש של 360 ו-370 נקודות בכמויות גדולות.

מניית בנק הפועלים המשיכה לרכז את מחזורי העסקות הגבוהים בבורסה - 47 מיליון שקל וטיפסה בכ-2.6% ומניית לאומי עלתה ב-5.2%. מריל לינץ' הוציא היום סקירה חיובית על בנק הפועלים ובנק לאומי. בנק ההשקעות האמריקאי העלה המלצתו למניות שני הבנקים ל"קנייה" מ"נייטרלי". במריל לינץ' סבורים כי המיתון במשק עומד בפני סיום, וכי בנוסף הבנקים ייהנו גם מהנסיבות הגאופוליטיות שייווצרו לאחר מלחמת המפרץ, ולכן היום הוא זמן טוב לרכוש את מניות הבנקים הגדולים.

האנליסט פול טאקר הציב מחיר יעד למניית לאומי של 8.1 שקלים - כ-51% מעל מחיר המניה בשוק. את מחיר היעד למניית הפועלים הוא קבע ברמה של 10 שקלים למניה - כ-35% מעל מחירה בשוק.

מניית טבע עלתה ב-1.1% במחזור של 25 מיליון שקל. טבע קיבלה אמש המלצת "קנייה" מבית ההשקעות UBS כשבבית ההשקעות נקבו במחיר יעד של 57 דולר לטווח של שנה - הגבוה בכ-27% ממחיר המניה בבורסה. מניית רבוע כחול ישראל המשיכה במומנטום החיובי ורשמה עליות של 2.3%, לאחר שדור-אלון זכתה במכרז לרכישת ענקית הקמעונות הישראלית תמורת 1.4 מיליארד שקל.

מניית אגיס , המשיכה לשבור שיאים חדשים והוסיפה היום עוד ב-3.2% תוך מחזור גבוה של 11 מיליון שקל. אגיס הודיעה אתמול על עסקה חדשה שחתמה עם ענקית הכימיקלים ג'ונסון & ג'ונסון. במסגרת ההסכם, העניקה אגיס לחברה בת של ג'ונסון & ג'ונסון זיכיון להשתמש בנוסחת המורפירוצין תמורת סכום חד פעמי של 15 מיליון דולר ואחוזים מהמכירות הבינלאומיות של המוצר.

מניות קבוצת אי.די.בי נסחרו במגמה מעורבת. אי.די.בי פיתוח ירדה ב-0.6% אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.8% דסק"ש ירדה ב-1.7% ומניות כלל תעשיות ירדה ב-0.8%.

מניית מכתשים אגן, שנסחרה רוב שעות היום בעליות קלות, סיימה את המסחר בירידות של 2%. נראה כי המניה הגיבה להמלצת של בית ההשקעות אופק לחברה האם כור. באופק העריכו כי מניית מכתשים אגן נסחרת בבורסה במחיר מלא, וקבעו לה מחיר יעד של 9.3 שקל - דומה למחיר בו היא נסחרת בשוק. האנלסטית אביטל בר דיין הפחיתה את ההמלצה לכור ל"תשואת יתר" וציינה כי זו גם ההמלצה למכתשים אגן. כור עצמה סיימה את המסחר בעליות של 2.4%.

מניית בנק ירושלים איבדה 7.7% בעקבות הפרסום ב-TheMarker כי המפקח על הבנקים אינו רואה בחיוב מיזוג אפשרי בין בנק לאומי ובנק ירושלים, בטענה שבנק ירושלים אינו נחשב לבנק זעיר. עיתון "ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר כי גם הממונה על ההגבלים צפוי להתנגד להשלמת העסקה.

מניית אלביט הדמיה עלתה ב-3.6% במחזור גבוה של מיליון שקל, בעקבות הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2002 שהחברה פירסמה היום. החברה הציגה ברבעון רווח נקי של כ-40 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת בעיקר בזכות רווחי הון ממכירת מפעל המכלולים של אלסינט. הכנסות החברה ברבעון צמחו בכ-76% והסתכמו בכ-148.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully