וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תדון היום בעתיד ערוץ 10; צוות המנכ"לים לא גיבש המלצות השיקום

הדר חורש

9.4.2003 / 8:49

הצוות בראשות מנכ"ל משרד רה"מ אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד התקשורת אורי אולניק, ומנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר, אמור להגיש היום הצעות לפתרון המשבר



צוות המנכ"לים הדן בדרכים לשיקום ערוץ 10, לא הצליח גם אתמול להגיע להסכמה על תוכנית להצלת הערוץ, לקראת ישיבה של ועדת השרים לענייני חקיקה שתתקיים היום; הוועדה תתכנס במטרה לגבש עקרונות להצעת חוק ממשלתית שתאפשר לערוץ 10 להמשיך להתקיים. הצוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד התקשורת אורי אולניק, ומנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר, אמור להגיש היום את ההצעות לפתרון המשבר בערוץ.



נציגי משרד התקשורת נוטים לאשר לזכייני הערוץ הקלות בשווי של עשרות מיליוני שקלים, לצד שינויים מבניים בשוק הטלוויזיה המסחרית. נציגי משרד האוצר ומשרד המשפטים התמקדו בהקלות מצומצמות וקיום מכרז להפעלת ערוץ 2, ואילו אנשי הרשות השנייה הציעו לא לשנות את תנאי הרגולציה של הטלוויזיה המסחרית, להניח לערוץ 10 לקרוס, ולהכין מכרז כפול לשני ערוצים מסחריים בעלי אופי שונה זה מזה.



בתום הדיון שהתקיים אתמול בשעות הערב המאוחרות הוחלט לחזור ולהציג את שתי ההצעות שעליהן הוחלט שלשום. על פי הצעה אחת, אין לערוך שינויים בדרישות המוטלות על הערוצים; מנגד מוצע להעניק לערוצים הקלות בהיקף מצומצם, להשוות את הדרישות משני הערוצים המסחריים ולקיים בשנה הבאה מכרז על הפעלת ערוץ 2 בתום תקופת הזיכיון - נובמבר 2005.



לנוכח המחלוקת והערפול של הצעות ההחלטה, עשויה גם ועדת השרים לענייני חקיקה להתקשות בקבלת החלטה. בקרב חברי הוועדה היתה הסכמה כי אין לקבל את בקשת ערוץ 10, ולפיה יש לבטל את הדרישה להשקעת סכום מינימלי בשידורים למשך תקופת ביניים ולאפשר לערוץ להשקיע בהפקה מקורית סכום השווה להכנסותיו.



אביגדור קלנר, יו"ר זכיינית ערוץ 2 רשת, פנה אתמול לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה למנוע אפליה בין הערוצים בכל הקשור לחובות השקעה. קלנר גם ביקש משרון שלא להיענות להצעה לקיים מכרז על הפעלת ערוץ 2 בתום תקופת הזיכיון. הוא קרא לשרון ליישם את החלטת הממשלה להעניק רישיונות להפעלת ערוצים מסחריים ללא מכרז, החל ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully