וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': "זה הזמן לקנות מניות של בנק הפועלים"

אמיר טייג

9.4.2003 / 10:35

פול טאקר מציב למניית הפועלים מחיר יעד של 10 שקלים למניה - כ-35% מעל מחירה בשוק; מעלה ההמלצה ל"קנייה" נוכח ההפרשות שביצע הבנק ברבעון הרביעי; "המיתון במשק עומד בפני סיום"

"זה הזמן לקנות מניית הפועלים ", כך ממליץ פול טאקר ממריל לינץ'. בעקבות מאמצי בנק הפועלים להקטין העלויות התפעוליות והטיפול בחובות הבעייתיים בשילוב עם הערכה כי המיתון במשק הישראלי עומד בפני סיום, מעלה בנק ההשקעות האמריקאי המוביל את המלצתו למניית הפועלים ל"קנייה" מרמה של "נייטרלי". טאקר מציב למניית הבנק מחיר יעד ל-12 חודשים הקרובים של 10 שקלים למניה - כ-35% מעל מחירה בשוק.

טאקר מציין כי בשנת 2002 סבל בנק הפועלים משני גורמים עיקריים: החובות הבעייתיים שגרמו להפרשות גבוהות לחובות מסופקים ואחזקות הבנק בכור שהסבו לבנק הפסדים כבדים. "לאחר הסרת נושא כור מהדרך, והנכונות של הבנק לטפל בחובות הבעייתיים, אנו מרגישים נוח יותר לעלות את ההמלצה לבנק", כך כותב טאקר. "הרווחיות הנוכחית של הפועלים היא גבוהה מספיק על מנת לעמוד בהפרשות ובזמנים הקשים ללא פנייה לבעלי המניות להזרמת הון", כותב טאקר.

טאקר מציג עמדה אופטימית יחסית לגבי הכלכלה המקומית. "בהינתן הראייה האופטימית יותר שלנו לגבי הצפוי בכלכלה המקומית, נוכח היציבות בשקל והאינפלציה הנמוכה, היחס בין הסיכון לתשואה המגולם במחיר מניית בנק הפועלים הוא אטרקטיווי". המחיר הנוכחי של המניה מהווה כרית ביטחון עבה מספיק על מנת לעמוד בחדשות רעות נוספות, אם אלו יגיעו, כך מעריך טאקר.

להערכת מריל לינץ', בנק הפועלים צפוי להציג רווח של כ-973 מיליון שקל בשנת 2003 ו-1.3 מיליארד שקל רווח בשנת 2004. להערכתם, גם בשנת 2003 לא יחלק הבנק דיווידנד, אך בשנת 2004 צופה טאקר כי הבנק יחלק כ-333 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully