וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק העבירה הבהרות לשטרום בעניין התלונה לקיום מיזוג בפועל בינה לבין YES

ערן גבאי

9.4.2003 / 10:41

בבזק טוענים שהגדלת החשיפה ב-YES תמורת אופציות מתבקשת כדי שחברת הלוויין תמשיך לתפקד בהתאם לתוכנית העסקית; הכבלים: מדובר בישות כלכלית אחת



בזק העבירה הבהרות לממונה על ההגבלים העסקיים בעניין תלונת חברות הכבלים לקיומו של מיזוג בפועל בין בזק וחברת הלוויין YES שמחייב להכיר ב-YES כחברה ממשלתית. הנתונים שהעבירה בזק ייבחנו ברשות בשבועות הקרובים.



בזק טוענת כי ההחלטה של ועדת השרים להגדיל את חשיפתה ב-YES תמורת הקצאת אופציות היא החלטה מתבקשת על מנת שחברת הלוויין תוכל להמשיך ולתפקד על פי התוכנית העסקית שלה.



כפי שדווח כאן לראשונה בינואר, חברות הכבלים פנו במכתב לרשות להגבלים עסקיים בדרישה לבדוק אם מתקיים מיזוג בפועל בין בזק ו-YES והאם יש להתייחס אל שתי החברות כישות כלכלית אחת.



הכבלים התבססו בטענותיהם על הזרמת ההון הנוספת של בזק ל-YES בגובה של 60 מיליון דולר, שהגדילה את החשיפה של בזק בחברת הלוויין לכ-300 מיליון דולר. חברות הכבלים טוענות כי יש להתייחס לבזק ול-YES כאל ישות כלכלית אחת הפועלת בשווקים קשורים וכי לבזק כוח והשפעה מהותיים על החלטותיה של YES ועל דרכי ניהולה.



לטענת חברות הכבלים, לבזק יש אינטרס מהותי בחברת הלוויין והשקעותיה ב-YES עולות כעת, לאחר אישור ועדת השרים, על השיעור היחסי הנגזר משיעור החזקות בזק בחברה. חברות הכבלים פנו גם למבקר המדינה בבקשה לבדוק את הזרמת ההון הנוספת לחברת הלוויין YES.



בימים האחרונים הוגשה גם עתירה למתן צו על תנאי נגד ממשלת ישראל, ועדת שרים להפרטה, רשות החברות הממשלתיות ובזק בעניין אי הכללת חברת הלוויין YES כחברה ממשלתית.



מן הראוי להזכיר כי משרדי האוצר והתקשורת תמכו באישור הקצאת האופציות לבזק בגין השקעתה ב-YES ונמנעו בכך מהפיכת חברת הלוויין לחברה ממשלתית. המשרדים התבססו על עבודות המחקר של חברת מקינזי ושל דויטשה בנק שהוזמנו על ידי בזק.



עמדת המשרדים היתה שהגדלת החשיפה של בזק בחברת הלוויין תגביר את היעילות הכלכלית בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ותקדם את התחרות וכי ההחלטה להמשיך ולהגדיל את ההשקעה של בזק ב-YES לא תפגע באיתנות הפיננסית של בזק.



במקביל, בינואר השנה נפתח גם דיון בבית הדין להגבלים עסקיים בערר שהגישה YES נגד מיזוג הכבלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully