וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר הגולף מאיים להפיל את אד בנייה: הפסד רבעוני של כ-31 מ' ש' הוביל לגירעון של כ-59.7 מ' ש' בהון העצמי

אלי דניאל

9.4.2003 / 13:39

החברה מחקה כ-8 מיליון שקל בגין יישום תקן 15; שווי פרויקט כפר הגולף הוערך ע"י שמאי בכ-23.3 מיליון דולר - נמוך מהחוב לדיסקונט שמסתכם בכ-127 מיליון שקל



מצבה הפיננסי של חברת אד בנייה (לשעבר, שקד נתנאל תעשיות בנייה), הנמצאת בשליטת משפחת שקד, הולך ומחמיר, לאחר שהחברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד של כ-31.1 מיליון שקל והגירעון בהונה העצמי תפח לכ-59.7 מיליון שקל. בסיכום שנתי מציגה החברה, אשר את דו"חותיה מעטרת אזהרת "עסק חי", הפסד של כ-58.2 מיליון שקל.



החברה יישמה את הוראות תקן 15 כבר בדו"חות הרבעון הרביעי, ובשל כך היא ביצעה מחיקה בהיקף של כ-8 מיליון שקל, מזה הפחתה של כ-2.2 מיליון שקל בגין פרויקט מבואות יפו. הפחתה זו בוצעה בהתבסס על הערכת שווי אותה הכין שמאי המקרקעין יוסף זרניצקי, אשר העריך את שווי נכס זה ב-3.5 מיליון דולר (ללא מע"מ).



הפחתה משמעותית יותר, בהיקף של כ-36 מיליון שקל, בוצעה במהלך שנת 2002 בגין פרויקט כפר הגולף באשקלון. גם הפחתה זו התבססה על הערכת שווי של שמאי מקרקעין, ובעקבותיה רשומה ההשקעה בפרויקט זה לפי שווי של כ-100.1 מיליון שקל.

מי שעלול למצוא עצמו מול שוקת שבורה הוא בנק דיסקונט , אשר פנה בחודש שעבר לחברה הנכדה, גולף אשקלון, הנמצאת בבעלותה המלאה של החברה, בדרישה לפרוע חוב בסך של כ-127 מיליון שקל, בתוך תקופה של 30 יום שתסתיים ב-11 באפריל 2003. החברה ערבה למחצית מחובה של גולף אשקלון בעוד שצד שלישי - משפחת שטיינמץ - ערב למחצית השנייה של החוב. לאור הערכת השווי של זרניצקי, נראה כי בנק דיסקונט עלול להידרש לבצע הפרשה לחומ"ס בגין האשראי שנתן לחברה, משום ששווי הפרויקט נמוך מיתרת החוב לבנק.



בחברה מציינים כי הדרישה להעמדת האשראי הבנקאי לפירעון מיידי עלולה לגרום למימוש הפרויקט ע"י בנק דיסקונט, בין אם הדבר ייעשה בשיתוף פעולה עמה ובין אם לאו. גולף אשקלון מקימה את פרויקט כפר הגולף באשקלון המשתרע על שטח של כ-350 דונם בצפון העיר. שטח נוסף של כ-350 דונם מיועד לבנייה של כ-1,800 יחידות דיור בבנייה רוויה ושטחי מסחר.



יתרת החוב השוטף של החברה לתאגידים בנקאיים עומדת על כ-137.6 מיליון שקל, כאשר האמצעים הנזילים העומדים לרשותה של אד בנייה מסתכמים ב-683 אלף שקל, בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully