וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: אגיס עולה ב-3.7%; הפועלים עולה ב-1.6% ולאומי מוסיפה 2.8% על רקע העלאת המלצה ע"י מריל לינץ'

ניצן כהן

9.4.2003 / 13:51

עלייה קלה במעו"ף; טבע עולה בכ-1%; אגיס הודיעה אתמול על עסקה עם ג'ונסון & ג'ונסון; ירידות שערים במניות קבוצת אי.די.בי;



עליות שערים מתונות נרשמות כעת בבורסה של ת"א. לפערי הארביטראז' השליליים במניות הכבדות ולחששות מפני שביתה כללית במשק יש השפעה שלילית, אך לדיווחים משדה הקרב בעיראק יש השפעה חיובית. ככל שהמתקפה האמריקאית על עיראק מתקרבת לסיומה, גוברות הערכות שיחודש התהליך המדיני בארץ ובעקבותיו התאוששות כלכלית מסוימת. מניות הבנקים הגדולים וטבע, שמרכזת את המחזור הגבוה בשוק, מובילות את העליות. מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות במגמה שלילית.



מדד המעו"ף עולה ב-0.15% ל-364 נקודות, ת"א 100 עולה ב-0.5% ל-370.6 נקודות והתל-טק 15 עולה ב-0.72% ל-195.3 נקודות. מחזורי המסחר בינוניים ומסתכמים בכ-120 מיליון שקל.



נמשכת הפעילות הערה במניית טבע שעולה ב-0.9% עם מחזור של 11.7 מיליון שקל. טבע קיבלה אמש המלצת "קנייה" מבית ההשקעות UBS כשבבית ההשקעות נקבו במחיר יעד של 57 דולר לטווח של שנה - הגבוה בכ-27% ממחיר המניה בבורסה. בית ההשקעות נשואה זנקס העניק היום למניה המלצת "קנייה חזקה". טבע פתחה את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 0.2%.



מובילה את הפעילות בשוק, מניית בנק הפועלים שעולה ב-1.6% תוך שהיא מרכזת מחזור בהיקף של 15.7 מיליון שקל. אתמול התבטא לראשונה סגן יו"ר דירקטוריון הבנק, דני דנקנר, בפרשת התפטרותו של המנכ"ל אלי יונס. דנקנר שיבח את פעילותו של יונס והביע את אמונו באיתנות הבנק, תוך שהוא מציין שמנכ"ל חדש יחליף את יונס תוך זמן קצר, יחסית.



מריל לינץ' הוציא היום סקירה חיובית על בנק הפועלים ובנק לאומי. בנק ההשקעות האמריקאי העלה המלצתו למניות שני הבנקים ל"קנייה" מ"נייטרלי". זאת, בעקבות מאמצי בנק הפועלים להקטין העלויות התפעוליות והטיפול בחובות הבעייתיים, בשילוב עם הערכה כי המיתון במשק הישראלי עומד בפני סיום. במריל מציבים מחיר יעד למניית לאומי של 8.1 שקלים - כ-51% מעל מחיר המניה בשוק. גם לאומי יושפע לטובה מהנסיבות הגאופוליטיות שייווצרו לאחר מלחמת המפרץ, טוענים במריל לינץ', אך מציינים כי צפוי המשך הפרשות גבוהות לחומ"ס בבנק גם בשנת 2003.



מניות בנק לאומי עולות ב-2.8% במחזור של 5.11 מיליון שקל ומניות בנק דיסקונט עולות בשיעור קל של 0.04%.



מניות רבוע כחול ישראל ממשיכות במומנטום החיובי ורושמות עליות של 0.5%, בעקבות זכייתה במכרז של דור-אלון לרכישת ענקית הקמעונות הישראלית תמורת 1.4 מיליארד שקל. המסחר במניות רבוע ישראל נפתח היום בפער ארביטראז' שלילי של 1.2%.



אגיס עולה ב-3.7% עם מחזור של 6.1 מיליון שקל. אגיס הודיעה אתמול על עסקה חדשה שחתמה עם ענקית הכימיקלים ג'ונסון & ג'ונסון. במסגרת ההסכם, העניקה אגיס לחברה בת של ג'ונסון & ג'ונסון זיכיון להשתמש בנוסחת המורפירוצין תמורת סכום חד פעמי של 15 מיליון דולר ואחוזים מהמכירות הבינלאומיות של המוצר.



מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות בירידות שערים. אי.די.בי פיתוח יורדת ב-1.2% במחזור של 1.6 מיליון שקל, אי.די.בי אחזקות יורדת ב-0.7% במחזור של 880 אלף שקל, דסק"ש יורדת ב-1.8% תוך מחזור של 1.4 מיליון שקל ומניות כלל תעשיות יורדות ב-0.6% במחזור של 1.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully