וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב במכרז תדרי ה-LMDS: מופעל לחץ לביטול אגרת התדרים; חברות הסלולר לא ירכשו התדרים

ערן גבאי

9.4.2003 / 14:43

טרם הושלם שלב הגשת הבקשות למכרז, למרות שמשרד התקשורת התכוון להקצות את התדרים מה-1 באפריל; בזק והכבלים עשויות לרכוש התדרים



משרד התקשורת עדיין מקיים הליך למכירת תדרי LMDS, ולטענתו, טרם השלים את שלב הגשת הבקשות למכרז. ההערכות הן שבזק והכבלים יהיו שתי החברות היחידות שירכשו רצועת תדרים.



חברות הסלולר, ככל הנראה, לא יבקשו לרכוש את תדרי ה-LMDS. סלקום הצהירה כי מחיר אגרת התדרים גבוה ואינו כדאי, וגם בפרטנר מתגבשת החלטה שאין טעם ברכישת התדרים, שמראש יועדו להעברת תמסורת בין מרכזיות, במקום חלק מקווי התמסורת שחוכרת פרטנר מבזק ומסלקום.



בתחילת מארס פירסם משרד התקשורת מסמך מדיניות בעניין הקצאת תדרי LMDS ליישומים רחבי פס בתדר של 26 ג'יגה הרץ, כשלב נוסף ביישום מסקנות ועדת קרול מאוגוסט 2002. בהודעת המשרד נאמד אז כי ניתן יהיה להקצות את התדרים החל מה-1 באפריל. היום כאמור תהליך הגשת הבקשות טרם הסתיים.



חברות התקשורת מעוניינות להפעיל לחץ על המשרד במטרה שיקטין או יבטל את אגרת התדרים של כ-500 אלף שקל בשנה. במשרד התקשורת קיוו שחברות ירצו בתדרים במטרה להשתמש בהם כמוצר משלים לרשתות הנייחות, או כתוספת לפתרונות נקודתיים לאזורים שבהם לא נפרשו רשתות נייחות. בעבר התכוון המשרד לגבות עבור רכישת רצועת תדרים כ-6 מיליון שקל.



ועדת קרול, שבחנה את הכללים לפתיחת שוק התקשורת לתחרות, המליצה להציע את תדרי ה-LMDS לכל שחקן בשוק שירצה בהם - לאחר שהניסיון להציע את התדרים לגוף שירצה להתחרות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בבזק כשל לחלוטין, לפני יותר משנה וחצי, כשאופק נסגרה.



משרד התקשורת מתכוון לחלק אחת משתי רצועות תדרים ברוחב של 28 מגה הרץ לכל בעל רישיון מפ"א, תמסורת או רט"ן לתקופה של 3 שנים. לאחר שלוש שנים יערוך המשרד בדיקה ויבחן הארכת תקופת השימוש בתדרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully