וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של בריטניה הוריד את תחזית הצמיחה השנתית של בריטניה ל-2%-2.5%

דפנה מאור

9.4.2003 / 15:39

זוהי הורדת התחזיות השנייה בחמישה חודשים; ממשלת בריטניה הקציבה 4.7 מיליארד דולר להוצאות המלחמה



שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, הוריד את תחזית הצמיחה השנתית של כלכלת בריטניה ל-2%-2.5%. בנאום התקציב בפני הפרלמנט, אמר בראון כי ההאטה בצמיחה ביבשת, ובגרמניה בפרט, הובילה להורדת התחזיות עבור בריטניה. תחזית קודמת של בראון, שניתנה בנובמבר, צפתה צמיחה של 2.5%-3% בתמ"ג השנה.



אולם בישיבת ממשלה לפני נאומו אמר בראון כי כלכלת בריטניה נהנית ממצב שפיר, בשל שער הריבית הנמוך, ובזכות סביבה אינפלציונית מתונה. בריטניה נמצאת עדיין במחזור הצמיחה הממושך ביותר מזה 50 שנים, הזכיר בראון. בראייה קדימה, חוזה שר האוצר כי בשנה הבאה וב-2005 תצמח כלכלת בריטניה ב-3%-3.5%, לעומת תחזיות קודמות לצמיחה של 3.5%.



גוש היורו, שותף הסחר הגדול ביותר של בריטניה, רשם צמיחה של 1.1% בלבד בשנה שעברה, וצמיחה אפסית ברבעון הראשון. אתמול הורידה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של גוש היורו ל-2003 ל-1% בלבד. הביקוש המופחת הוביל לירידה בתנופת הצמיחה של בריטניה, שהיתה בין הבודדות במדינות המתועשות שלא סבלה ממיתון בשנתיים האחרונות.



בריטניה נהנית גם משיעור תעסוקה היסטורי. בראון אמר כי צעדים שהממשלה מתכוונת לנקוט ישפרו את הגמישות והיוזמה בשוק העבודה, ויובילו לתעסוקה מלאה. נכון לסוף 2002 היה שיעור האבטלה בבריטניה כ-3%, מהנמוכים ביותר בקרב המדינות המתועשות, כולל ארה"ב ויפאן.



בריטניה עקבה בדריכות אחר נאומו של בראון כדי ללמוד על תוכניות המסים החדשות של הממשל, אשר הפך את העודפים התקציביים של קודמיו לגירעון. בראון אמר כי לא יהיה שינוי במס ההכנסה, וכי מס הבולים על רכישת בתים יוקפא. אולם הסף למס ירושה הונמך ל-255 אלף ליש"ט. כמו כן הוגדל המס על פיינט בירה בפני אחד, על בקבוק יין ב-4 פני, ועל חפיסת סיגריות ב-8 פני. המכסים על משקאות חריפים יוקפאו, ומס על משחקי בינגו יבוטל כליל מאוגוסט.



במסגרת התקציב קבעה ממשלת בריטניה מימון של 4.7 מיליארד דולר להוצאות המלחמה בעיראק. במלחמת המפרץ הקודמת הוציאה בריטניה 5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully