וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום חמישי ברציפות של עליות - הנאסד"ק עלה ב-0.9%

שירלי יום-טוב

4.9.2003 / 23:04

צ'ק פוינט הוסיפה 7% במחזור גבוה. אי.סי.טל הוסיפה 7% בעקבות חוזה חדש בשוויץ. ECI עלתה ב-8% במחזור גבוה

בתחילת יום המסחר היה נראה שהמשקיעים יעדיפו אולי לממש חלק מהרווחים שהם גרפו בימים האחרונים ועם צלצול הפעמון פתחו המדדים את המסחר כשהם מדשדשים מעל ומתחת לאפס. בהמשך כבר נרשמה מגמה מעורבת, ובחלקו האחרון של היום כבר התייצבו המדדים המובילים בטריטוריה חיובית ו-וול סטריט נעלה יום חמישי ברציפות של עליות. הנאסד"ק עלה ב-0.9% לרמה של 1,868 נקודות והדאו הוסיף 0.2% לרמה של 9,587 נקודות ושניהם נותרו ברמות שיא של למעלה משנה.

הנתונים מהזירה המקרו כלכלית תמכו בחלקם בהמשך המגמה החיובית כך שהמימושים וגריפת הרווחים נדחו בינתיים. מספרן של תביעות האבטלה החדשות לשבוע שעבר הצביע על רמה של 413 אלף - נתון שהוא בגדר אכזבה לאור הצפי לרמה שמתחת ל-400 אלף פונים חדשים, בהתאם לנתוני השבועות האחרונים. רמה זו מהווה אבן בוחן להתחזקות או החלשות בשוק העבודה ובכלכלת המשק הגדול בעולם. מחר יתפרסם שיעור האבטלה לחודש אוגוסט והוא צפוי להצביע על רמה של 6.2% - מעט גבוה מנתוני חודש יולי. נתון זה ירכז בוודאי תשומת לב רבה בוול סטריט.

עוד מזירת המקרו, נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שהיו ללא שינוי מיולי ברמה של 61.5 נקודות, חצי נקודה מתחת לצפי. נתונים אלה, המצויים מעל ל-60 נקודות, מצביעים עדיין על התרחבות כלכלית.

אי.סי.טל תספק לסוויסקום פתרונות למניעת הונאות


בין החברות הישראליות ריכזה עניין מניית צ'ק פוינט שעלתה ב-6.8% למחיר של 20.4 דולר במחזור גבוה של כ-9.3 מיליון מניות. זאת לאחר שבית ההשקעות מריל לינץ' העלה המלצה למניית החברה ל"קנייה" תחת המלצה קודמת של "נייטרלי". בבית ההשקעות ציינו כי מתקפת הווירוסים האחרונה על תיבות הדואר האלקטרוניות לא יכלה להגיע במועד טוב יותר. המתקפה מצטרפת לעובדה שחברות מתכננות כעת את תקציב 2004 ונתונים אלה מסייעים לכך שארגונים שבים ובודקים את מידת ההגנה המושגת בעזרת הפתרונות הקיימים על הרשתות שלהן. בנוסף ציינו האנליסטים כי נראה שהחברה מחפשת אחר אסטרטגיה להשבת הצמיחה וכי מניית החברה נסחרת בהערכת חסר לעומת מניות החברות המתחרות. מחיר היעד של מריל לינץ' עומד על 25 דולר - כ-30% מעל למחיר הנעילה אמש. מניית אי.סי.טל הוסיפה 7.5% למחיר של 6.5 דולרים, בעקבות חוזה חדש. אי.סי.טל הרחיבה את החוזה שלה עם חברת התקשורת השווייצית סוויסקום, והיא תספק לסוויסקום (סימול SCM) את מערכת ה-FraudView למניעת הונאות ברשת התקשורת ולהבטחת הכנסות ממנויים. סוויסקום נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-18.5 מיליארד דולר, והיא מפעילת שירותי התקשורת הגדולה בשוויץ עם הכנסות של 14.5 מיליארד פרנק שווייצי ב-2002 (כ-10.3 מיליארד דולר). פתרונותיה של אי.סי.טל אמורים לסייע לחברה לנטר את רשת התקשורת הנייחת שלה המיועדת לשיחות פנים ולשיחות בינ"ל. היקף החוזה לא נמסר.

גם מניית החברה האם, אי.סי.איי, עלתה ב-8.1% למחיר של 3.4 דולרים במחזור גבוה.

ורינט ממשיכה לנפק חוזים עם רשויות ממשלתיות בארה"ב. לאחר שהודיעה החברה בימים האחרונים על חוזה עם מנהל השירותים הציבוריים בארה"ב (GSA), דיווחה ורינט על חוזה עם רשויות המס האמריקאיות (IRS) בהיקף של מספר מיליוני דולרים. ורינט תטמיע את פתרון ה-ULTRA להקלטה דיגיטלית של שיחות המתבצעות במוקדי שירות לקוחות. ה-IRS מפעיל 46 מוקדי שירות המאוישים על ידי 18 אלף נציגים. מערכותיה של ורינט יותקנו בחלק מהמוקדים. המניה עלתה ב-1.5% למחיר של 23.5 דולר ושווי השוק של החברה מסתכם בכ-560 מיליון דולר.

ביום שני הקרוב תפרסם ורינט, יחד עם קומברס החברה האם ואולטיקום החברה האחות, את תוצאות הרבעון השני של השנה. ברבעון הראשון דיווחה ורינט על הכנסות של 44.4 מיליון דולר ורווח נקי של 3.5 מיליון דולר. החברה השלימה במהלך הרבעון גיוס של כ-132 מיליון דולר. בבית ההשקעות UBS ציינו השבוע כי למניית ורינט מגיע להיסחר בפרמיה על מניית חברת נייס, העוסקת בתחומים דומים לאלה של ורינט. ב-UBS ממליצים על "מכירה" למניית ורינט משיקולי ערך, ונקבו במחיר יעד של 18.5 דולר – נמוך בכ-27% ממחירה הנוכחי.

מניית ויריאנט ממשיכה לרכז עניין והיא עלתה ב-5.1% למחיר של 2.7 דולרים, בהמשך לזינוק של 34% בשבוע שחלף. החברה, המתמחה בפתרונות תזמון לאנשי שטח הודיעה יחד עם חברת Aspective כי אורנג' בריטניה, חברה בת בקבוצת אורנג', בחרה ביישום פתרון ה-Service Hub של ויריאנט, לשם ניהול הפעילויות הקשורות באנשי השטח שלה. אורנג' בריטניה אף החלה בראשית השנה ביישום שלביו הראשונים של הפרויקט. שווי השוק של ויריאנט מסתכם בכ-9 מיליון דולר ובחודשים האחרונים כל הודעה על חוזה חדש, ללא קשר כמעט להיקפו הכספי, מצליחה להזניק את המניה בתחילת המסחר בשיעור חד.

עוד בלטו במחזורי מסחר גבוהים: נור עלתה ב-19.5% למחיר של 80 סנט. אמדוקס איבדה 2.8% למחיר של 22.4 דולר ונייס עלתה ב-4.1% למחיר של 17.5 דולר בהמשך לעליות אתמול. סימטרון הוסיפה 9.3% למחיר של 2.2 דולרים ולומניס עלתה ב-11.5% למחיר של 1.5 דולרים במחזור רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully