וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מדד מניות הבנקים מטפס ב-2.5% בעקבות ההמלצה החיובית ממריל לינץ'

אילן מוסנאים

9.4.2003 / 16:03

המעו"ף עובר לירידה של 0.1% במחזור בינוני של 225 מ' ש'; אגיס עולה ב-2.9% עקב ההסכם עם J&J; רבוע ישראל עולה בעוד 1.7%; ירידות בקבוצת אי.די.בי;



המדדים המובילים בבורסה של תל אביב נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר החששות מפני שביתה כללית במשק ממתנים את הדיווחים החיוביים המגיעים משדה הקרב בעיראק, שמגבירים את הציפייה לחידוש התהליך המדיני בארץ.



מדד המעו"ף יורד כעת ב-0.1% ל-362.94 נקודות, ת"א 100 עולה ב-0.4% ל-370.26 נקודות והתל-טק 15 עולה ב-0.8%. מחזורי המסחר בינוניים, ומסתכמים בכ-225 מיליון שקל.



פעילים בשוק מציינים כי גם היום בולטים בצד הרכישות משקיעים זרים, ששבים לשוק ובעיקר למניות הבנקים - ומקפיצים את מדד מניות הבנקים ב-2.5% לערך. לעומתם, הגופים המקומיים פועלים יותר בצד המכירות - ובעיקר בולט לחץ על השוק של משקיעים, שמוכרים אופציות רכש בכמויות גדולות.



מניית בנק הפועלים ממשיכה לרכז את מחזורי העסקות הגבוהים בבורסה - 36 מיליון שקל, והיא מטפסת בכ-2%. מניית לאומי עולה ב-3.7%. מריל לינץ' הוציא היום סקירה חיובית על בנק הפועלים ובנק לאומי. בנק ההשקעות האמריקאי העלה המלצתו למניות שני הבנקים ל"קנייה", מ"נייטרלי". במריל לינץ' סבורים כי המיתון במשק עומד בפני סיום, וכי בנוסף הבנקים ייהנו גם מהנסיבות הגאופוליטיות שייווצרו לאחר מלחמת המפרץ - ולכן היום זהו זמן טוב לרכוש את מניות הבנקים הגדולים.



האנליסט פול טאקר מציב מחיר יעד למניית לאומי של 8.1 שקלים - כ-51% מעל מחיר המניה בשוק. את מחיר היעד למניית הפועלים הוא קובע ברמה של 10 שקלים למניה - כ-35% מעל מחירה בשוק.



מניית טבע עולה ב-1% במחזור של 20 מיליון שקל. טבע קיבלה אמש המלצת "קנייה" מבית ההשקעות UBS, כשבבית ההשקעות נקבו במחיר יעד של 57 דולר לטווח של שנה - הגבוה בכ-27% ממחיר המניה בבורסה. בית ההשקעות נשואה זנקס העניק היום למניה המלצת "קנייה חזקה". טבע פתחה את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 0.2%.



מניות רבוע כחול ישראל ממשיכות במומנטום החיובי, ורושמות עליות של 1.7% - לאחר שדור-אלון זכתה במכרז לרכישת ענקית הקמעונות הישראלית תמורת 1.4 מיליארד שקל.



מניית אגיס ממשיכה לשבור שיאים חדשים, ובשעה זו מטפסת ב-2.9% תוך מחזור גבוה של 10 מיליון שקל. אגיס הודיעה אתמול על עסקה חדשה שחתמה עם ענקית הכימיקלים ג'ונסון&ג'ונסון. במסגרת ההסכם, העניקה אגיס לחברה בת של ג'ונסון&ג'ונסון זיכיון להשתמש בנוסחת המורפירוצין תמורת סכום חד פעמי של 15 מיליון דולר, ואחוזים מהמכירות הבינלאומיות של המוצר.



מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות בירידות שערים. אי.די.בי פיתוח יורדת ב-0.8%, אי.די.בי אחזקות יורדת ב-1.8%, דסק"ש יורדת ב-2.3% ומניות כלל תעשיות יורדות ב-1.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully