וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים עברו לעליות קלות בהובלת מניות הטלקום והטכנולוגיה לנוכח תקוות לכיבוש עיראק

דפנה מאור

9.4.2003 / 17:13

שר האוצר של בריטניה הוריד את תחזית הצמיחה השנתית; אליאנץ תגייס 3.5 מיליארד יורו בהנפקת זכויות



ירידות השערים בבורסות אירופה נבלמו, והשווקים עברו לעליות קלות בהובלת מניות הטלקום, הטכנולוגיה והתרופות. סימנים לסופה הקרב והמוצלח, מבחינת מדינות הקואליציה, של המלחמה בעיראק, התבססו והעלו את מוראל המשקיעים. מדד דקס בפרנקפורט עולה ב-0.7%; פאריס עולה ב-0.5%; לונדון מוסיפה 0.3%.



שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, הוריד את תחזית הצמיחה השנתית של כלכלת בריטניה ל-2%-2.5%. בנאום התקציב בפני הפרלמנט, אמר בראון כי ההאטה בצמיחה ביבשת - ובגרמניה בפרט, הובילה להורדת התחזיות עבור בריטניה. אולם, בישיבת ממשלה לפני נאומו אמר בראון שכלכלת בריטניה נהנית ממצב שפיר בשל שער הריבית הנמוך, ובזכות סביבה אינפלציונית מתונה.



בנפרד, נמסר כי הגירעון המסחרי של בריטניה תפח במפתיע בפברואר ל-5.7 מיליארד דולר - בשל ירידה ביצוא לארה"ב. הגירעון היה צפוי להישאר ללא שינוי, לעומת רמה של 4.9 מיליארד דולר בינואר.



עליות במגזר הטלקום והטכנולוגיה מובילות את השוק קדימה. MmO2 עולה ב-1%; דויטשה טלקום עולה ב-1.5%; טלפוניקה עולה ב-2%. יצרנית ציוד התקשורת אלקטל עולה ב-1.9%; יצרנית השבבים פיליפס עולה ב-1.1%.



ירידות השערים במגזר הפיננסים הפכו לעליות. חברת הביטוח אליאנץ עברה לעלייה של 1.2%. החברה צפויה לגייס 3.5 מיליארד יורו בהנפקת זכויות. קומרצבנק עולה ב-2.1%; קרדי סוויס עבר לעלייה של 1.9%.



דויטשה בנק עולה ב-1.4%. הבנק שוקל למכור את עסקי הטלוויזיה בכבלים שבבעלותו. הוא יידרש להכריע בין שתי הצעות רכש בשווי של כ-570 מיליון דולר שהגישו שתי קרנות השקעה פרטיות - BC פרטנרס ואפולו אדווייזורס.



GM וב.מ.וו ישתפו פעולה בפיתוח תדלוק רכבים המונעים במימן נוזלי. מניית ב.מ.וו יורדת ב-0.5%.



לופטהנזה עולה ב-0.9%, למרות שהזהירה כי ההפסד התפעולי ברבעון הראשון יהיה גדול מהצפוי. החברה תקצץ משרות וטיסות, וזאת בעקבות משבר התעופה שהוחמר בשל המלחמה בעיראק ומגפת השפעת באסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully