וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות במדדים לאחר פתיחה תנודתית; טבע ממשיכה להתחזק ומוסיפה כ-1.5%

שירלי יום-טוב

4.9.2003 / 18:50

אתמול העלה UBS ורבורג את מחיר היעד לטבע ל-57 דולר; אן.די.אס עולה בכ-3% על רקע השלבים הסופיים של עסקת ניוז קורפ-יוז; אי.סי.טל מוסיפה כ-2% לאחר עסקה של כמה מיליוני דולרים;



יום המסחר בוול סטריט מתנהל עד כה בתנודתיות, וכעת נרשמות עליות. הנאסד"ק מוסיף 0.6% והדאו עולה ב-1%. זאת לאחר שאמש נקטעו יומיים רצופים של עליות במדדים, הנאסד"ק איבד כ-0.5% והדאו נותר ללא שינוי. אנליסטים בוול סטריט מעריכים היום כי סופו הקרב של משטרו של סדאם חוסיין בעיראק, הולך ומפנה בהדרגה את תשומת ליבם של המשקיעים למצב הכלכלה העולמית בכלל ולמצבה של כלכלת ארה"ב המקרטעת, כך לפי נתוני המקרו האחרונים שהתפרסמו. בנוסף, נמצאת בפתח עונת הדו"חות לרבעון הראשון, שקדמו לה מספר אזהרות מצד חברות גדולות, כך שגם הדו"חות הרבעוניים עשויים לאכזב.



נראה כי המלחמה בעיראק צפויה להסתיים תוך מספר ימים, בניגוד לחלק מההערכות על כך שהיא עשויה לארוך מספר חודשים. בינתיים, לא ברור אם סדאם חוסיין חי או מת, אך מתחילות לעלות תהיות לגבי מצבה של עיראק לאחר המלחמה ואופיו של המשטר החדש שיוקם בה. במקביל, מתפרסמים היום דיווחים על קלטת אודיו חדשה, בה נשמע קולו של אוסמה בין לאדן, הקורא להמשך התקפות הטרור על ארה"ב, בריטניה ואף על מדינות ערביות שתמכו במתקפת כוחות הקואליציה על עיראק.



בין החברות הישראליות הנסחרות נרשמת מגמה מעורבת. מניית טבע ממשיכה להתחזק ומוסיפה 1.4% למחיר של 45.5 דולר. אתמול העלה בית ההשקעות UBS ורבורג את מחיר היעד של המניה ל-57 דולר מ-49 דולר על רקע מספר התפתחויות חיוביות, כהגדרתו. בין אלה הוזכר נתח השוק הגבוה של כ-40% לתרופת המירטזפין (הגירסה הגנרית של הרמרון), לטיפול בדיכאון, זאת כחודשיים בלבד לאחר השקתה.



עוד בין המניות הכבדות: צ'ק פוינט עולה ב-0.5% למחיר של 15.2 דולר ומרקורי עולה ב-1.2% למחיר של 32.2 דולר.



חברת אי.סי.טל הודיעה על חוזה של מספר מיליוני דולרים עם חברת תקשורת אמריקאית גדולה שתרכוש את המערכת של אי.סי.טל למניעת הונאות ברשת. ההסכם נחתם במהלך הרבעון הראשון וחלק ממנו כבר יוכר בדו"חות הקרובים שתפרסם אי.סי.טל. אלה צפויים להצביע על ירידה של עד כ-40% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי, לרמה של 14-16 מיליון דולר והפסד נקי של כ-3.5 מיליון דולר. שווי השוק של אי.סי.טל מסתכם בכ-88 מיליון דולר ומניית החברה עולה כעת ב-2.2% למחיר של 5.1 דולרים.



מניית גיוון אימג'ינג עולה ב-0.5% למחיר של 8 דולרים. היום פירסמה החברה את תוצאותיו של מחקר בתחום הגסטרו, שפרטיו פורסמו בירחון רפואי אירופי. המחקר מצביע על כך שקפסולת ה-M2A שפיתחה החברה עדיפה על שיטות אבחון אחרות כמו CT לאבחון מחלת קרון. גיוון אימג'ינג מנסה כעת להרחיב את השימוש הייעודי בקפסולה, לאבחון מחלות נוספות, כמו מחלת קרון, זאת לאחר שהקפסולה כבר התקבלה בקרב רופאים בתחום כאמצעי מקובל לאבחון דימומים במעיים.



מניית אן.די.אס עולה ב-3% למחיר של 12.4 דולר על רקע השלבים הסופיים של עסקת ניוז-קורפ ויוז, במסגרתה תרכוש ניוז קורפ, החברה האם של אן.די.אס, את מפעילת שירותי הטלוויזיה בלוויין הגדולה בארה"ב DirecTV. הרכישה תבטיח כי דיירקטי.וי, האחראית לכ-27% מהכנסות אן.די.אס, תישאר לקוחה שלה.



עוד בולטות, מניית אי-סים שקופצת בכ-80% למחיר של 20 סנט במחזור גבוה יחסית לממוצע שלה, של כ-24 אלף מניות. מניית מאינד יורדת ב-12% למחיר של 1.6 דולרים לאחר העלייה אמש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully