וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים לנפילה סופית של משטר סדאם הקפיצו את הדולר ל-120.36 ין

רונן סרברניק

9.4.2003 / 21:07

שידור תמונות של המונים בוזזים בבגדאד בלם את חולשת המטבע האמריקאי; היורו נסוג ל-1.0702 דולר



סימנים לנפילה סופית של משטר סדאם הקפיצו את הדולר בחזרה מעל הרמות שרשם אתמול. רשתות הטלוויזיה המערביות שידרו תמונות של עיראקים החוגגים את נפילתו של סדאם, ובוזזים מלונות בבצרה. הדולר התחזק ל-120.36 ין, לעומת 119.85 ין אמש. היורו נחלש ל-1.0702 דולר, לעומת 1.0715 דולר אמש.



הזינוק הנוכחי בדולר עשוי להיות זמני. עם התבססותם ההדרגתית של הנצחונות הצבאיים של כוחות הקואליציה בעיראק, אשר כבשו את מרבית הבירה בגדאד, מעריכים המשקיעים כי בקרוב יוכרז ניצחון במלחמה. הימורי המלחמה בשוק המט"ח הולכים ומתאפסים, והמשקיעים חוזרים וממקדים את תשומת הלב בכלכלה האמריקאית.



כלכלנים בכירים הורידו את תחזיות הצמיחה שלהם לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית, וזאת בעקבות החולשה במגזרי הייצור, השירותים והצרכנים. בסקר בלו צ'יפ אינדיקייטורס שנערך בשבוע שעבר עלה כי הצמיחה הצפויה השנה תהיה 2.4%, בדומה לצמיחה בשנת 2003. בחודש שעבר חזו המשתתפים בסקר צמיחה של 2.6%.



בשבוע שעבר הצביעו נתונים ממגזר הייצור והשירותים על נסיגה בפעילות הכלכלית בארה"ב. לקראת סוף השבוע יתמקדו המשקיעים בנתוני המכירות הקמעוניות למארס, אשר יגלו את מצב מגזר הצרכנים האמריקאי.



תמיכה קלה מול הין ניתנת לדולר מצד משקיעים יפאניים, הממשיכים לרכוש מטבעות זרים לאחר פתיחתה של שנת הכספים ביפאן ב-1 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully