וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: בתסריט מסוים עשויות מניות רבוע כחול ורבוע נכסים לצאת ממדד המעו"ף

גולן פרידנפלד

9.4.2003 / 17:53

יציאתה של רבוע נכסים מהמדד כמעט ודאית, ובמקומה צפויה להיכנס אפריקה ישראל; רבוע כחול תצא מהמדד רק אם תסבול מירידות; תחליף אותה תדיראן קשר או הראל השקעות



בבנק לאומי מנסים היום להעריך אלו מניות ייכנסו למדד המעו"ף ואלו ייצאו ממנו, זאת חודשיים לפני היום הקובע שיחול ב-15 ליוני. על מנת להיכנס למדד חייבות החברות לעמוד ב-3 תנאים מצטברים: שווי המניה הנכנסת גבוה ב-20% משווי המניה היוצאת, כאשר במקרים בהם ישנם שני סוגי מניות ניבחן כל סוג בנפרד; תנאי שני הוא שעל המניה הנכנסת להיות בין 75 המניות הסחירות בבורסה בת"א; והתנאי השלישי הוא שהחזקות הציבור בנייר הערך לא יפחתו מ-7.5% מהון המניות של החברה.



על פי הערכות כלכלני לאומי, צפויה אפריקה ישראל להיכנס למדד המעו"ף במקומה של מניית רבוע נכסים. בלאומי ציינו כי אילו נכנסה אפריקה ישראל למעו"ף היא היתה ממוקמת במקום ה-20 ברשימה, במשקל הקרוב ל-2.6%. שווי השוק של אפריקה, מציינים בלאומי, גבוה בכ-50% משווי השוק של אגיס או אלקו ביום כניסתן למדד ושווי זה אף צפוי לגדול עוד יותר אם יתקבל האישור הסופי לאיחוד ההון במניות אפריקה.



מנגד, מניית רבוע נכסים תצא מהמדד, שכן היא מצויה עמוק בתחתית רשימת מניות המעו"ף. ההערכה בלאומי היא שגם במקרה שלא יבוצע איחוד הון באפריקה, הרי שרבוע נכסים צפויה לצאת מהמדד ולכן אחזקה במניה אינה מומלצת בשלב זה.



בלאומי מעריכים כי נכון להיום אין אף מניה נוספת שמועמדת להיכנס לרשימה, אך בחודשיים שנותרו ייתכנו כאמור שינויים. בלאומי מעריכים כי המניה הבאה שצפויה לצאת מרשימת המעו"ף היא מניית רבוע כחול. אפשרות זו, מציינים בלאומי, למרות שהיא בסבירות נמוכה, עלולה לקבל חיזוק ממגמה שלילית במניית רבוע נכסים על רקע יציאתה הכמעט ודאית מהמעו"ף. אם התסריט הזה יתממש, הרי שמניות שיתמודדו על מקום במעו"ף יהיו מניות תדיראן קשר והראל 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully