וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 אלף ימי עבודה אבדו למשק עקב היעדרות עובדים בשל המלחמה בעיראק

עינב בן יהודה

9.4.2003 / 18:05

כ-120 אלף שכירים נעדרו מהעבודה במהלך שמונת ימי המלחמה הראשונים - 59% מהם נשים



400 אלף ימי עבודה אבדו למשק עקב היעדרות עובדים בשל המלחמה בעיראק, כך עולה מסקר שערכה הרשות לתכנון כוח אדם במשרד העבודה והרווחה. הסקר, שבוצע באמצעות מכון דחף, נערך בקרב מדגם מייצג של כ-1,000 תושבים בגילאי 18 ומעלה. מטרת הסקר היתה לבחון שלושה נושאים עיקריים: היקף ההיעדרות מעבודה שנמדדה במונחי היעדרות ימים מלאים והחסרת שעות עבודה; מוכנות מקומות העבודה למקרה של אזעקת אמת שנבחנה לפי קיום אמצעי מיגון במקום העבודה, קבלת תדרוך במקומות העבודה ותרגול אישי של מצב אזעקת אמת; מוכנות אישית שנמדדה באמצעות שני משתנים: פתיחת ערכות המגן ונשיאתן למקום העבודה בשבוע הראשון למלחמה.



הסקר נערך שבועיים לאחר תחילת המלחמה והתייחס לתקופה שמיום לפני תחילת המלחמה ועד ליום ה-8 למלחמה. מהסקר עולה כי בתקופה הנבחנת נעדרו מהעבודה כ-120 אלף שכירים. כ-59% מסך השכירים שנעדרו הן נשים, 41% גברים. מספר ימי ההיעדרות הממוצע עמד על 2.7, הגברים נעדרו בממוצע כ-4 ימים, בעוד שהנשים פחות מ-2 ימים.



היעדרותם של העובדים השכירים כללה לא רק היעדרות מלאה מהעבודה אלה גם החסרת שעות עבודה, כ- 75 אלף שכירים החסירו שעות עבודה ב-8 הימים הראשונים למלחמה. ממוצע שעות ההיעדרות לשכיר שנעדר מעבודתו, בכל 8 הימים הראשונים למלחמה, עמד על 7.3 שעות.



קרוב ל-38% מסך הנעדרים דיווחו על היעדרות ביום שלפני המלחמה, קרוב ל-90% מסך הנעדרים נעדרו ביום הראשון למלחמה (יום חמישי). אחוז הנעדרים הלך וירד במהלך הימים הבאים, והוא התייצב ברמה שבין 15% ל-22% החל מיום ראשון (היום ה-4 למלחמה) ועד ליום חמישי (היום ה*8 למלחמה).



קרוב ל-30% מהשכירים בישראל, העובדים מחוץ לביתם, דיווחו שלא נמצא במקום עבודתם כל אמצעי מיגון (מקלט, ממ"ד או חדר אטום), בנוסף רק כ-60% מתוך השכירים ביקרו באחד מאמצעי המיגון במקום עבודתם. עוד עולה מהסקר כי כ-27% ממשתתפי הסקר השתתפו במקום עבודתם בתרגיל המלמד מה לעשות במקרה אזעקה בשעות העבודה, למרות שכ-40% מהשכירים דיווחו כי במקום עבודתם תרגלו דרכי פעולה למקרה של כוננות. כמו כן, כ-15% מהשכירים דיווחו כי הוטל עליהם במקום העבודה תפקיד הקשור למוכנות מקומות העבודה במלחמת ארה"ב-עיראק.



גם רמת המוכנות האישית לא היתה גבוהה במיוחד - כ-46% מהשכירים דיווחו שלא פתחו את ערכת המגן, כ-58% מהשכירים דיווחו שלא נטלו עימם, אף לא ליום אחד, את ערכת המגן למקום העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully