וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על הכנסות המדינה באוצר: "ההכנסות מהרפורמה במס לא חרגו מהצפוי ברבעון הראשון"

אמיר טייג

9.4.2003 / 18:24

מאיר קפוטא: "תחזית הגבייה עומדת על 300 מיליון שקל ברבעון הראשון, וההכנסות למעשה היו בטווח זה עם סטייה של עד 20 מיליון שקל לכל כיוון"



"הכנסות המסים הנובעות מהרפורמה במס לא חרגו מהצפוי ברבעון הראשון של 2003", כך מבהיר מאיר קפוטא, הממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר. "התחזית עומדת על 300 מיליון שקל ברבעון הראשון, וההכנסות למעשה היו בטווח זה עם סטייה של עד 20 מיליון שקל לכל כיוון", מוסיף קפוטא.



תחזית ההכנסות המוקדמות מהרפורמה במס עומדת על קצב גבייה של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. ההערכות היו כי מערכת הגבייה תתקשה לבצע גבייה בחודשי השנה הראשונים, בגלל קשיי הסתגלות והפעלה של מערכות המחשב. הנתונים מצביעים כי הגבייה עמדה בתחזיות וההתאקלמות של מערכות המסחר היתה מהירה מהצפוי.



בחודש מארס נמשכה הירידה בגביית המסים והסתכמה בכ-12.7 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של 4% לעומת הכנסות המדינה ממסים בחודש מארס 2002. בניכוי השפעות שינויי החקיקה בתחומי המסים (הרפורמה במס - הטלת מיסוי על רווחים מהשקעות) נרשמה ירידה ריאלית בגביית המסים בשיעור של 6%.



בסך הכל, גבו אגפי המס באוצר ברבעון הראשון של שנת 2003 - 35.2 מיליארד שקל, המהווים ירידה ריאלית של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בנטרול השפעת הרפורמה במס). בחודש מארס נרשמה האטה בקצב הירידה בגביית המסים, לאחר שבחודשים ינואר ופברואר ירדה גביית המס בשיעור חד של 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully