וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים נסגרו בירידות קלות בעקבות הורדת התחזיות של קרן המטבע העולמית ועל אף החגיגות בבגדאד

רונן סרברניק

9.4.2003 / 20:55

עליות שערים במגזר הטלקום והטכנולוגיה; רושה עלתה ב-3.8% לאחר שקיבלה תמיכה ממספר בתי השקעות



בורסות אירופה חזרו למגמה שלילית בעקבות הורדת תחזיות של קרן המטבע, ועל אף סימנים לסופה הקרב והמוצלח - מבחינת מדינות הקואליציה, של המלחמה בעיראק. מדד דקס בפרנקפורט ירד ב-0.5%; פאריס ולונדון ירדו ב-0.2%.



קרן המטבע העולמית הורידה את תחזיותיה לצמיחה הגלובלית לרמה של 3.2% לעומת תחזית קודמת של 3.7% ב-2003, וזאת בעקבות הירידות בשוקי ההון והמלחמה בעיראק. כמו כן מסרה הקרן כי היא מודאגת במיוחד מהצמיחה בשוק הגרמני.



"ההתאוששות העולמית צפויה להימשך גם בשנת 2003, בקצב איטי, עם צמיחה בתמ"ג באזורי המטבע העיקריים - אך עדיין מתחת לפוטנציאל הקיים עד לסוף השנה", נרשם בתחזית. קרן המטבע קיצצה ביותר ממחצית את תחזית הצמיחה של גוש היורו לרמה של 1.1% בלבד, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.3% - בעקבות ירידה בביקוש המקומי, המדיניות הפיסקלית הנוקשה והתייקרות היורו.



מגמה חיובית נרשמה במגזר הטלקום והטכנולוגיה. MmO2 עלתה ב-1%; דויטשה טלקום עלתה ב-0.3%; טלפוניקה עלתה ב-1.9%. יצרנית ציוד התקשורת אלקטל עלתה ב-2.3%; יצרנית השבבים פיליפס עלתה ב-1.2%.



ירידות השערים במגזר הפיננסים הפכו לעליות. חברת הביטוח אליאנץ נסגרה בעלייה של 1.3%. החברה צפויה לגייס 3.5 מיליארד יורו בהנפקת זכויות. קומרצבנק עלה ב-1.8%; קרדי סוויס נסגר בעלייה של 0.9%.



דויטשה בנק ירד ב-0.6%. הבנק שוקל למכור את עסקי הטלוויזיה בכבלים שבבעלותו. הוא יידרש להכריע בין שתי הצעות רכש בשווי של כ-570 מיליון דולר, שהגישו שתי קרנות השקעה פרטיות - BC פרטנרס ואפולו אדווייזורס.



GM וב.מ.וו ישתפו פעולה בפיתוח תדלוק רכבים המונעים במימן נוזלי. מניית ב.מ.וו ירדה ב-0.3%.



לופטהנזה עלתה ב-2.3%, למרות שהזהירה כי ההפסד התפעולי ברבעון הראשון יהיה גדול מהצפוי. החברה תקצץ משרות וטיסות, וזאת בעקבות משבר התעופה שהוחמר בשל המלחמה בעיראק ומגפת השפעת באסיה. שאר מגזר התעופה נסגר בירידות: אייר פראנס ירדה ב-3.4%; אליטליה ב-0.1%; בריטיש איירווייס ב-4.8%.



מניית חברת התרופות השווייצית רושה עלתה ב-3.8%, לאחר שקיבלה תמיכה ממספר בתי השקעות. ING חזר על המלצת הקנייה, UBS ורבורג העלה את מחיר היעד ומריל לינץ' מסר כי רושה תרשום תוצאות חיוביות ברבעונים הראשונים של השנה. מניית נובארטיס עלתה ב-0.2% לאחר שזכתה בתביעה בארה"ב, אשר תאפשר המשך שיווק של הגרסה הגנרית של תרופת האוגמנטין, של גלאקסו סמית קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully