וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 2.4% בביקוש לעובדים בענף ההיי-טק במארס - בהשוואה לפברואר

עינב בן יהודה

9.4.2003 / 12:43

הביקוש לעובדים בענף היה נמוך ב-32.2% בהשוואה למארס 2002; ירידה של 52.6% נרשמה בשנה החולפת בביקוש למהנדסי תוכנה



בחודש מארס נרשמה ירידה של 2.4% בביקוש לעובדי היי-טק בהשוואה לפברואר, כך עולה מסקר דרושים של חברת MIT מקבוצת מנפאואר ישראל. סקר הדרושים מתבסס על מודעות דרושים (מלים ושטח) המתפרסמות בלוחות עיתונים גדולים. בהשוואה למארס 2002 נרשמה ירידה של 32.2%.



עידית פדן, מנכ"ל חברת MIT, ציינה כי הירידה החדה בביקוש לעובדים בחודש ינואר 2003, והמשך הירידה בחודשים פברואר ומארס 2003, זאת לאחר יציבות יחסית בשנת 2002, מלמדות כי מגמת הירידה בה התחילה שנה זו, טרם השתנתה.



הירידה בביקוש איפיינה את רוב קבוצות המקצועות. הביקוש לעובדים דרך חברות השמת כוח אדם ירד ב-7.9%: מאז דצמבר 2002, ירד היקף מודעות הדרושים בקבוצה זו בשיעור של מעל 30%, זאת לאחר גידול שנרשם בביקוש לעובדים בקבוצה זו במחצית השנייה של 2002. כמו כן נרשמה ירידה של 6.9% בביקוש למנהלים, ועלייה של 10.8% בביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים.



גידול של 62.9% נרשם בביקוש למהנדסי תוכנה, בחודש מארס לעומת פברואר. ב-MIT מסבירים כי אין לתת חשיבות גדולה להתפתחות זו, כי בפברואר נרשמה ירידה בסדר גודל זהה בהשוואה לחודש ינואר. כלומר, רמת הביקוש במארס חזרה לרמה של ינואר.



בהשוואה למארס 2002 נרשמה ירידה של 30.7% בביקוש למנהלים, הביקוש למהנדסי תוכנה היה נמוך ב-52.6% והביקוש למהנדסי חומרה היה נמוך ב-43.7%.



עוד ציינה פדן כי החולשה המחריפה בביקוש לעובדי היי-טק אינה תואמת את סימני ההתאוששות שהופיעו בנתונים אחרים הקשורים לענף, ביניהם גידול בהיקף ההשקעות בחברות, ונתוני הייצור התעשייתי של מוצרי היי-טק. לדבריה, התפתחויות חיוביות בשוק העבודה בדרך כלל מגיבות בפיגור להתפתחויות כאלה בפעילות. לכן, אף אם ההתאוששות בפעילות תימשך, ייקח זמן עד שניתן יהיה לחוש בשיפור ברמת הביקוש לעובדים.



עוד הוסיפה פדן כי העובדה שהתוכנית הכלכלית טרם אושרה והמשק נמצא בעיצומים ושביתות, והפעילות הכלכלית בעולם במצב של קיפאון והמתנה לתוצאות המלחמה בעיראק - כל אלה מסבירים את הקיפאון המוחלט שבו נמצא הענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully