וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל לא תממן את עסקת אי.די.בי; הבינלאומי עשוי לממן חלק ממנה

אורה קורן

10.4.2003 / 7:22

הבינלאומי הקפיא בשנה האחרונה מימון של עסקות גדולות עקב הסתבכותו; לאומי מתכוון להגדיל את שיעור המימון שלו בעסקה לכ-70% מהאשראי שהם כ-172 מיליון דולר



מאת אורה קורן, שלומי שפר ומירי ריילי



חבילת המימון שמגבש נוחי דנקנר לרכישת גרעין השליטה באי.די.בי מצויה על סף השלמה - כך מסרו אתמול מקורבים למגעים. מקורות בשוק ההון ציינו כי לקונסורטיום יצטרף, ככל הנראה, הבנק הבינלאומי שיממן כ-10% מהאשראי בעסקה, שהם כ-25 מיליון דולר. בנק לאומי יממן כ-70% מהאשראי שהם כ-172 מיליון דולר, וקרן הפנסיה מבטחים עתידה לממן כ-20% - כ-50 מיליון דולר.



אתמול החלו מגעים בין הגופים המממנים לגיבוש הסכם הקונסורטיום. הבינלאומי ישתלב במימון לפי התנאים של בנק לאומי. עם זאת הבינלאומי יתנה את המימון בכך שהמחיר של הקונצרן בעסקה יהיה נמוך, ככל הנראה בין 750-700 מיליון דולר.



על פי חלק מהמקורות, בנק לאומי ומבטחים ממשיכים לדרוש הפחתה של שווי אי.די.בי לצורך מתן המימון - מ-840 מיליון דולר כפי שנקבע בהסכם בין הרוכשים למוכרים, ל-750 מיליון דולר. ההפחתה נדרשת כדי לקבל את מניות אי.די.בי כבטוחות, ולמרות העלייה בשווי השוק של אי.די.בי באחרונה.



חברת הביטוח מגדל לא תשתתף בקונסורטיום המממן את העסקה לרכישת השליטה באי.די.בי. מגדל לא הצליחה להגיע להבנות לגבי אופי ההלוואה עם קבוצת הרוכשים גנדן-לבנת-מנור. כתוצאה מכך יגדיל בנק לאומי את אחוזי המימון לרוכשים, ואם יופחת מחיר העסקה תצטרף קרן הפנסיה מבטחים.



מגדל היתה אמורה לממן כ-25 מיליון דולר מהעסקה, אך היא ביקשה לקבל תנאים שונים מאלה של מבטחים ולאומי. הרוכשים הציעו למגדל להצטרף לאחד משני הסכמי המימון שנחתמו עם לאומי ומבטחים. עם זאת מגדל התנגדה לתנאים המקלים יחסית של לאומי, כגון אי יכולת לשלוט על עסקות בעלי עניין, התנגדה לתנאי הריבית של מבטחים - ריבית משתנה כל שנתיים - ודרשה ריבית קבועה.



במסגרת עסקת אי.די.בי אמורה קבוצה בראשות דנקנר לרכוש את גרעין השליטה של אי.די.בי (51.7%) תמורת 434 מיליון דולר. הרוכשים אמורים לממן כ-43% מהרכישה והקונסורטיום 57% ממנה. דנקנר מנהל מגעים עם נציג המוכרים, אודי רקנאטי, במטרה לפצל את התשלום לעסקה כדי לקדם את קבלת האשראי.



בין השאר הציע דנקנר לשלם במועד השלמת העסקה, 30 באפריל 90% ,2003 מהמחיר לחברות הפרטיות שבשליטת משפחות קרסו ורקנאטי השולטות באי.די.בי. את היתרה הציע לשלם בעתיד על פי נוסחה המותנית בשיפור ביצועי אי.די.בי. המוכרים החליטו להשיב לדנקנר לאחר שיציג בפניהם את האישור המלא של בנק ישראל.



בתגובה לידיעה ולפיה, חברת הביטוח מגדל החליטה לא לממן את העסקה, מסרו מקורבים לרוכשים כי מגדל כלל לא נכללה ברשימת המממנים של העסקה עמם ניהלו הרוכשים מגעים אינטנסיוויים בחודשים האחרונים. הקשר עם מגדל התנהל בתדירות נמוכה ביותר והתמקד בעסקים משותפים אחרים, בהם עסקת נדל"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully