וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 שוקל לבקש הגנה מפני נושים בבית המשפט

הדר חורש

10.4.2003 / 7:34

לערוץ חובות לספקים הנאמדים ב-50 מיליון שקל, מרביתם למפיקים; דוברת חברת מרחב, בעלת השליטה בערוץ 10, אמרה כי מנהלי הערוץ מתייעצים עם עורכי דינם * מעריב מבקש פירוק ערוץ 10 בשל חוב של 1.1 מ' ש'



חברת ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, בוחנת פנייה לבית המשפט בבקשה להגנה מפני נושים. העיתון "מעריב" הגיש אתמול בקשה למינוי מפרק לחברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין חוב של 1.1 מיליון שקל על פרסום מודעות. לערוץ חובות לספקים הנאמדים ב-50 מיליון שקל, מרביתם למפיקים. דוברת חברת מרחב, בעלת השליטה בערוץ 10, אמרה כי מנהלי הערוץ מתייעצים עם עורכי דינם וכי נבחנות כמה אפשרויות.



בדיון שהתקיים אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה בשאלת המשבר בערוץ 10 ובשוק הטלוויזיה המסחרית, לא הצליחו המשתתפים להגיע להחלטה על הקלות לערוץ 10 ועל שינוי בדרישות ממפעילי הערוצים המסחריים. ההסכמה העיקרית בין כל המשתתפים היתה שקיים צורך בשינוי מבני בשוק הטלוויזיה המסחרית. לדעת הפקידות הבכירה ומרבית השרים שהשתתפו בדיון, אין מקום להעניק את ההקלות המפליגות שביקשו אנשי ערוץ 10. שר הפנים אברהם פורז ושר המשפטים מאיר שטרית התנגדו למתן הקלות לערוץ 10, ואילו השר זבולון אורלב הסכים למתן הקלות בהיקף מצומצם.



הוועדה הורתה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, לגבש המלצות לשינויים בתנאי הרגולציה בשוק התקשורת, כנגד התחייבות של זכיינית הערוץ, חברת ישראל 10, להזרים הון להפעלתו. ההמלצות יוגשו לאחר חג הפסח. משמעות ההחלטה היא איפוא דחייה של חודש אחד לפחות בשינויי חקיקה בשוק הטלוויזיה המסחרית.



בחברת ישראל 10, שראשיה קיוו לפתרון מהיר, הביעו אכזבה מהדחייה. בשיחות לא פורמליות שהתקיימו בין מנהלי הערוץ לפקידים בכירים במשרד התקשורת, סירבו אנשי הערוץ להצעות פשרה, ודרשו כי הממשלה לא תחייב אותם להשקיע יותר מהכנסותיהם בשנה הקרובה. למרות האווירה הקשה, ישראל 10 עדיין לא החליטה אם לוותר על המאבק או להמשיך בהפעלת הערוץ עד שיימצא פתרון למשבר.



במשרד התקשורת נבחנת אפשרות להתיר שידורי פרסומת בחלק מערוצי הכבלים והלוויין, אם יוחלט לסגור את ערוץ 10. בכוונת משרד התקשורת לבחון שימוש בהכנסות מפרסום למימון ערוצים המתבססים על הפקות מקומיות. הפרסום בערוצים אלה יסייע למימון ההפקות וייצור תחרות מסוימת בשוק הפרסום. ההצעה של משרד התקשורת נדונה בוועדת השרים לענייני חקיקה אתמול. הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, הסכים לבחון את ההצעה.



יורם מוקדי, ראש מינהל השידורים במועצת הכבלים והלוויין, שאחראית לפיקוח וההסדרה של הטלוויזיה הערוצית, אמר בתגובה להצעה: "יש להמתין לפחות חצי שנה כדי לראות אם הערוצים הייעודיים מצליחים להתבסס. המועצה הגישה בעבר הצעה למימון ערוצים מסוימים באמצעות פרסום, ואין לפסול את ההצעה".



במשרד התקשורת אמרו כי המשבר בשוק הטלוויזיה המסחרית אינו יכול להיפתר אלא על ידי שינויים מבניים בשוק הטלוויזיה. אחת ההצעות הועלתה על ידי מועצת הרשות השנייה, ולפיה יתקיימו בשנה הבאה מכרזים להפעלת שני ערוצים מסחריים. לפי הצעה אחרת זכייני ערוץ 2 יתמודדו במכרז על המשך הפעלת הערוץ לאחר 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully