וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ רכשה את השליטה במפעילת הלוויין האמריקאית יוז אלקטרוניקס ב-6.6 מיליארד דולר

דפנה מאור

10.4.2003 / 8:54

תהפוך לכוח הדומיננטי בארה"ב, בנוסף לשליטתה בשוק הלוויין באסיה ובאירופה; המחיר כולל פרמיה של 22% * מנכ"ל NDS רפי קסטן: "יש עולם גם מחוץ ל-DirecTV"



ניוז קורפ בראשות רופרט מרדוק אישרה אתמול את השמועות כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה ביוז אלקטרוניקס, מפעילת דיירקטי.וי, שירות הטלוויזיה בלוויין הגדול בארה"ב. ניוז קורפ, בראשותו של המיליארדר רופרט מרדוק, תרכוש נתח של 34% ממניות יוז תמורת 6.6 מיליארד דולר. הרכישה תגשים את שאיפתה של ניוז לזכות בדומיננטיות בשוק הלוויין האמריקאי, בדומה לזו שיש לה בשוק הבריטי והאסיאתי.



ג'נרל מוטורס תמכור לניוז נתח של 19.9% שהיא מחזיקה במניות יוז תמורת 3.8 מיליארד דולר, והיתר יירכש ממשקיעים מקרב הציבור. המחיר למניה שתשלם ניוז הוא 14 דולר, במזומן ובמניות, לעומת מחיר סגירה של 11.48 דולר אמש. עם השלמת הרכישה תמזג ניוז את חלקה בדיירקטי.וי עם חטיבת פוקס בארה"ב.



רכישתה של דיירקטי.וי נשקלה על ידי כמה חברות, בהן ליברטי מדיה. האחרונה שבהן, SBC קומיוניקיישנס (סימול SBC), החליטה להסיר את עצמה מרשימת המתמודדות בשבוע שעבר. ניוז קורפ התמודדה לפני כשנתיים על רכישתה של דיירקטי.וי. באותה עת נכונה היתה ניוז לשלם 25 מיליארד דולר עבור כל מניותיה של יוז אלקטרוניקס. חברת הלוויין נסחרת היום לפי שווי של 11.4 מיליארד דולר, לאחר שבשנת 2000 טיפסה לשווי שיא של יותר מ-44 מיליארד דולר.



אולם ניוז קורפ נתקלה במכשול בנסיונה לרכוש את יוז - המתחרה מספר שתיים בשוק הלוויין בארה"ב, אקוסטאר, הגישה הצעת רכש אשר התקבלה על ידי יוז בשנה שעברה, ושווייה 25 מיליארד דולר (שהצטמצמו עם ירידת שווי השוק של אקוסטאר). העסקה לא יצאה אל הפועל, מכיוון שנציבות הסחר הפדרלית ומשרד המשפטים האמריקאיים התנגדו ליצירתו של מונופול לווייני.



ההצעה של מרדוק צפויה להתפרסם ביום רביעי, עת התכנסותו של דירקטוריון GM. עבור החברה הישראלית אן.די.אס, הנמצאת בשליטתה של ניוז קורפ, מבשרת הצעת הרכש על התאפסות הסיכויים להפסיד את דיירקטי.וי כלקוחה. דיירקטי.וי אחראית לכ-27% מהכנסות NDS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully