וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שיינין: התוכנית הכלכלית לא מסוגלת להוציא את המשק מהמיתון

גולן פרידנפלד

10.4.2003 / 11:20

"התוכנית הכלכלית שמה דגש על פיטורים מסיוויים במגזר הציבורי, אולם פיטורים שכאלו לא יביאו לצמיחה אלא למובטלים נוספים, שכן המגזר העסקי לא ערוך לקליטתם"

"התוכנית הכלכלית לא מסוגלת להוציא את המשק מתוואי ההידרדרות, בוודאי לא בטווח הקצר, ואם לא ייעשו צעדים מהירים להשקעה בתשתיות, גם בשנים 2003 ו-2004 לא נצליח לעבור לצמיחה", כך אמר היום ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל מודלים כלכליים, בכנס של המרכז הישראלי לניהול מטעם "גלובס".

"התוכנית הכלכלית שמה דגש על פיטורים מסיוויים במגזר הציבורי, אולם פיטורים שכאלו לא יביאו לצמיחה אלא למובטלים נוספים, שכן המגזר העסקי לא ערוך היום לקליטתם", הוסיף שיינין.

שיינין סבור כי קיצוץ במגזר הציבורי הוא אולי צעד נכון אך יש לבצעו במקביל לתוכנית שתעודד את הפעילות במשק. להערכתו של שיינין, פעילות ההשקעה חייבת לכלול משאבים רבים שיוקצו לתשתיות - בעיקר להשקעה במערכות תחבורתיות. שיינין ציין כי בעולם המערבי מושקעים כ-1.4% מהתוצר בתחום המערכות התחבורתיות. ישראל נמצאת היום במצב בו יש לה פער של 60 מיליארד שקל מול הארצות המערביות מאז 1973.

שיינין תוקף את הסבורים שאין כיום משאבים להשקיע בתשתיות. להערכתו, ההשקעה בתשתיות צריכה להתבצע באמצעות המגזר העסקי תוך מתן ערבויות מדינה, וכך להזרים למגזר העסקי פעילות באמצעותה יצליח להביא לצמיחה במשק. להערכת שיינין, דרושה כיום השקעה נוספת של 15 מיליארד שקל לתשתיות בכדי להוציא את התוכנית אל הפועל.

שיינין סבור כי ניתן להשיג צמיחה של 3%-4% גם במצב המדיני-בטחוני הנתון, שכן נטל הביטחון שעומד כיום על 3.5 מיליון דולר לא צפוי לגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully