וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מקצצת 1,800 משרות בחטיבת הרשתות בשל הפסדים בתחום

דפנה מאור

10.4.2003 / 13:01

החטיבה צפויה לרשום רבעון שלישי ברציפות של הפסדים; בפברואר הודיעה על קיצוץ 550 משרות בחטיבה

נוקיה הודיעה היום על קיצוץ של 1,800 משרות נוספות בחטיבת ציוד הרשתות שלה. החטיבה צפויה לרשום הפסד ברבעון הראשון, לאחר שני רבעונים רצופים של הפסדים. החדשות הובילו לירידה של כ-3% במניית נוקיה בבורסת הלסינקי.

1,100 מהמשרות יקוצצו בפינלנד, לפי הודעת נוקיה. הקיצוצים יחולו על תחום המו"פ, המכירות והשיווק, ועל תחום התמיכה. מכירות ציוד רשתות סלולר מהוות 22% מכלל מכירותיה של נוקיה.

במארס הזהירה נוקיה כי מכירותיה של חטיבת הרשתות של נוקיה צפויות לרדת ב-15%-20% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה, וכי היא צפויה לרשום הפסד תפעולי משמעותי ברבעון. לדברי נוקיה, מפעילות הסלולר בכל האזורים ממשיכות להקטין את השקעותיהן.

חטיבת הרשתות דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון הרביעי, ועל הפסד תפעולי שגדל ב-12% ל-82 מיליון יורו. נוקיה אמרה שהקפאת השקעות ההון מפעילות הטלקום ממשיכה לפגוע בתוצאותיה וחוזה התכווצות נוספת בשוק זה ברבעון הקרוב. בעקבות חולשה זו הודיעה על קיצוץ 500 משרות בחטיבה. מצבו של תחום הרשתות בנוקיה מעיד גם על קשייה של אריקסון, שהיא החברה המובילה בעולם במכירות ציוד לרשתות תקשורת.

באותה עת הזהירה נוקיה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח והמכירות לרבעון הראשון, גם בשל חולשה בתחום הטלפונים הסלולריים. החברה הורידה את טווח תחזית הרווח שלה ל-0.15-0.17 יורו למניה לעומת תחזיות קודמות של 0.15-0.19 יורו למניה. הכנסותיה צפויות ליפול במקצת לעומת המכירות ברבעון המקביל, אשר הסתכמו ב-7.01 מיליארד יורו.

בתחילת אפריל אמר מנכ"ל החברה כי תחום הטלפונים הסלולריים עומד בתחזיות, וכי המלחמה בעיראק לא פגעה במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully