וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס הגיש כתב אישום נגד מתב על הטעיית צרכנים

כתב וואלה! עסקים

10.4.2003 / 13:09

על פי כתב האישום מתב פרסמה בעיתונות: "ממיר דיגיטלי ללא תשלום"; אך באותיות קטנות נכתב כי בתום חודשי הניסיון יחויב הלקוח בפיקדון חד פעמי של 299 שקל ודמי פיקדון חודשיים

משרד התעשייה והמסחר הגיש באמצעות תובעת מחוז ת"א, עו"ד טלי קינן, כתב אישום נגד חברת הכבלים מתב ונגד מנכ"ל החברה עמית לוין והמנהל דורון אדמתי לבית המשפט השלום בנתניה, בגין הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות בפרסום בעתונות ובשלטי חוצות.

מכתב האישום עולה שמתב יצאה בחודש יולי 2001 בקמפיין ופרסמה בעיתונות היומית ובשלטי החוצות: "ממיר דיגיטלי ללא תשלום". בתחתית המודעה באותיות קטנות שלטענת התביעה לא נראות לעין. צוין "לתקופת ניסיון עד 30.9.01. החל מה- 1.10.01 יחויב הלקוח בפיקדון חד פעמי של 299 שקל ודמי פיקדון חודשיים".

בשלטי החוצות צוין באותיות זעירות בצד שמאל של השלטים כיתוב אשר אינו קריא כלל לצרכנים הצופים בשלטי החוצות או החולפים לידם.

מכתב האישום עולה כי, בפועל נגבה סכום חד פעמי של פיקדון על הממירים בניגוד לפרסום ובעת החזר הפיקדון מנוכה מסכום הפיקדון 10% כל שנת מנוי. בניגוד לפרסום חוייבו הצרכנים שהתחברו בדמי פיקדון חודשיים של 15 שקל למשך 85 חודשים כשהסך הכולל הוא 1.275 שקלים לאלה מהצרכנים שלא הזמינו חבילה, או ערוץ העולים על 15 שקל.

מ"מ מנהל מחוז ת"א זמיר חייט ציין שהוראות חוק הגנת הצרכן אוסרות הטעיה בעניין מהותי בעסקה. במקרה זה הואשמו הנאשמים בהטעיה בנסיבות מחמירות משום שמדובר בהטעיה של מספר רב של צרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully