וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק תגייסו, אל תדאגו לכסף"

עודד חרמוני

9.4.2003 / 8:47

תעשיית ההון סיכון חזרה אל הפקידים והפוליטיקאים בבקשה להחיות אותה מחדש לנוכח המשבר העמוק. הצלילים הצורמים שנשמעו עד כה ממשרדי ממשלה הוחלפו במנגינה רכה יותר





בשלוש השנים האחרונות פנו מנהלי הקרנות לא מעט פעמים אל משרדי הממשלה בבקשה לסיוע, ונדחו. מנכ"ל משרד האוצר אוהד מראני וממלא מקום הממונה על הביטוח ושוק ההון באוצר איל בן-שלוש, אשר בשנתיים האחרונות לא הביעו תמיכה בתוכנית יוזמה ב', החלו השבוע להתייחס אליה בחיוב. יוזמה ב' היא תוכנית שהציעו קרנות ההון סיכון, למתן הלוואות מדינה לקרנות כדי למנף השקעות זרות ביחס של 2 דולרים כסף זר על כל דולר מהמדינה. "לממשלה יש מקום לקחת סיכון מחושב, וצריך להיות יחס מינוף יעיל", אמר מראני בכנס. "הממשלה צריכה לדעת מתי להיכנס ומתי לצאת, ואם התנאים יקרמו עור וגידים, יוזמה ב' תמריא".



פקידי האוצר הביעו גם תמיכה בשינוי החוק לעידוד השקעות הון כדי שיתאים למציאות של חברות ההיי-טק, ולא חזרו על הרעיון שקומם את התעשייה, לבטל את ההטבות למפעלים במרכז הארץ במטרה להעבירם לפריפריה.



גם נציבות מס הכנסה, שבעבר נחשבה למכשול בולט בפני השקעות זרות בישראל, נקטה צעדים שיקלו על הקרנות ועל החברות. ברוח הרפורמה במס החליטה נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, להתייחס אל רווחיהם של מנהלי הקרנות מ"דמי ההצלחה" (Carry) - אותם 20% מרווחי הקרן שהם מקבלים כתגמול - כמו אל אופציות שמקבלים עובדים בחברות, ולמסות אותם בהתאם ב-25% במקום ב-50%.



בתעשייה מייחסים את השינוי בקריית הממשלה לכניסתו של בנימין נתניהו לתפקיד שר האוצר ולצורך המיידי של הממשלה להראות צמיחה והשקעות. נתניהו, אשר לאחר כישלונו בבחירות ב-99' פנה לעסקים וייצג חברות היי-טק כגון אלקטריק פיול, מכיר את בעיות התעשייה, אומרים בקרנות.



גם שרון אוהב להפגין את תמיכתו בתעשיית ההיי-טק. בשנים האחרונות אירח במשכנו לא פעם את מנהלי הקרנות והיטה אוזן לבעיותיהם. שרון לא איכזב גם הפעם את באי הכנס, אמר כי שורה של הקלות נוספות לענף כבר בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully