וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על יציבות על רקע חששות מהאטה בכלכלה העולמית; נסחר ב-1.0778 דולר ליורו

דפנה מאור

10.4.2003 / 13:36

נסחר ב-119.93 ין, ירידה של 0.2% לעומת אתמול; קרן המטבע הבינ"ל הורידה את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2.2%



המשקיעים בשוקי המט"ח שבו והסבו את תשומת ליבם למתרחש בזירה הכלכלית העולמית, והביאו לנסיגת הדולר מול המטבעות הזרים. בהמשך היום התייצב הדולר מול היורו, ונסחר בירידה קלה מול הין. שער הדולר כעת 119.93 ין לעומת שער של 120.20 ין אמש. היורו נסוג בחזרה ל-1.0778 דולר לעומת 1.0775 דולר אמש.



תושבי עיראק חגגו אתמול את נפילת משטרו הרודני של חוסיין בהפלת פסלי ענק בחוצות בגדאד. הכוחות האמריקאיים עדיין נלחמים במוקדים קטנים של התנגדות, אולם מבחינת השווקים נתפס המצב הנוכחי כניצחון מוחלט בעיראק. הצעד הבא - הקמת שלטון חדש בעיראק - כבר יתפוס תשומת לב קטנה יותר בשוק ההון.



הכלכלה האמריקאית, מנגד, מפגינה סימני חולשה המדאיגים את המשקיעים. קרן המטבע העולמית הקטינה את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 2.2%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.6% - אך הוסיפה כי ככל הנראה תמשיך ארה"ב להוביל את הכלכלה העולמית. עם זאת, הקרן ציינה כי בפני הכלכלה האמריקאית עומדים מספר קשיים - ובראשם הגידול בגירעון המסחרי, אשר עלול להגיע לרמה של 5% מכלל התמ"ג.



כלכלנים בכירים הורידו אף הם את תחזיות הצמיחה שלהם לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית, בעקבות החולשה במגזרי הייצור, השירותים והצרכנים. בסקר בלו צ'יפ אינדיקייטורס שנערך בשבוע שעבר עלה כי הצמיחה הצפויה השנה תהיה 2.4%, בדומה לצמיחה בשנת 2002. בחודש שעבר חזו המשתתפים בסקר צמיחה של 2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully