וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מדרגת את התחייבויות מרכנתיל דיסקונט ב-(-AA)

ניצן כהן

10.4.2003 / 13:42

הבנק הנפיק בחודש שעבר כתבי התחייבות נדחים למשקיעים מוסדיים בהיקף של 83 מיליון שקל; מוטת השליטה במרכנתיל מאפשרת לו תגובה מהירה למתן שירותים פיננסיים ללקוחות איכותיים



בנק מרכנתיל דיסקונט הנפיק בחודש מארס האחרון סדרה של כתבי התחייבות נדחים למשקיעים המוסדיים בהיקף של 83 מיליון שקל. חברת דירוג האשראי הישראלית מעלות דירגה את כתבי ההתחייבות בדירוג -AA. בנימוקי הדירוג מציינת מעלות כי מרכנתיל דיסקונט הוא הבנק השביעי בגודלו במערכת הבנקאית הישראלית כשפעילותו מהווה 2.1% מסך האשראי שמעניקה המערכת הבנקאית הישראלית לציבור וכ-1.9% מסך פקדונות הציבור מופקדים בו.



הבנק הוא המוביל בתחום הבנקאות המסחרית בקרב הציבור הערבי-ישראלי, כש-28 מתוך 63 הסניפים שהוא מפעיל נמצאים ביישובים ערביים. הפעילות של הציבור הערבי-ישראלי בבנק מהווה 20% מהיקף הפעילות הכוללת שלו.



במעלות מציינים עוד, כי מוטת השליטה הקצרה של הבנק ביחס לבנקים מסחריים אחרים מאפשרת לו מתן שירותים פיננסיים זמינים ללקוחות עסקיים שמוגדרים כ"לקוחות איכותיים". התגובה המהירה של הבנק לבקשות אשראי של לקוחות איכותיים מאפשרת לו להרחיב את הפעילות תוך שמירה על מאפייני סיכון נמוכים.



ביחס למערכת הבנקאית הישראלית, בנק מרכנתיל סובל מיעילות תפעולית נמוכה שנובעת, בין היתר, ממספר סניפים גדול יחסית. בשנה שעברה שיפר הבנק את היעילות התפעולית שלו בעיקר באמצעות הקטנת מספר הסניפים, צמצום היקף המשרות והקטנת הוצאות המחשוב.



לאחר מספר שנים בהן סבל בנק מרכנתיל מרמת רווחיות נמוכה, הצליח ב-2002 לחזור להציג צמיחה בשורת הרווח הנקי. ב-2002 השיג הבנק רווח נקי של 63 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 13 מיליון שקל ב-2001. כמו שאר הבנקים הישראליים, סבל בנק מרכנתיל ב-2002 מירידה באיכות תיקי האשראי שלו שהביאו להגדלת ההפרשות לחובות מסופקים. למרות זאת, שיעורי ההפרשה לחובות מסופקים בשנה שעברה היו נמוכים מהשיעור הממוצע במערכת הבנקאית.



בסך הכל ב-9 החודשים הראשונים של 2002 דמו שיעורי ההפרשה לחובות מסופקים במרכנתיל לשיעורי ההפרשה בבנק לאומי שהיו נמוכים משיעורי ההפרשה לחובות מסופקים בבנק הפועלים ובבנק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully