וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות במדדים

שירלי יום-טוב

10.4.2003 / 18:00

NDS עולה ב-10% על רקע השלמת עסקת ניוז קורפ-יוז; אודיוקודס עולה ב-2.5% על רקע סקירה חיובית מ-CIBC ;ITXC עולה ב-16%


לאחר כמעט חודשיים בהם המסחר בוול סטריט מתנהל בצל המלחמה, נראה כי מה שמסתמן כשליטה אמריקאית בעיראק ביממה האחרונה מזיז את הפוקוס של המשקיעים בחזרה לכיוון נושאים כמו השוק והכלכלה. יום המסחר נפתח בעליות קלות במדדים, שעברו כבר לטריטוריה שלילית. הנאסד"ק מאבד 0.2% והדאו יורד ב-0.3%.

היום העריכו בוול סטריט כי המלחמה כבר לא תהיה פקטור משמעותי במסחר בבורסות האמריקאיות בימים הקרובים. אפילו דו"חות יאהו החיוביים שפורסמו אתמול לאחר המסחר מתקשים לספק היום השפעה חיובית על ממד מניות הטכנולוגיה. יאהו, מפעילת פורטל האינטרנט המפורסם, הציגה שיפור ברווחיה, שהיו מעל לתחזיות הממוצעות בוול סטריט והמניה רושמת עלייה של כ-1.5%.

בתחום ציוד הטלקום המצב פשוט פחות. נוקיה, יצרנית הטלפונים הניידים הפינית, הודיעה היום - שבוע לפני פרסום תוצאותיה הכספיות - כי היא מפטרת 1,800 עובדים - הוכחה נוספת לכך שהרע מכל לא בהכרח מאחור.

בזירה הישראלית מרכזת היום עניין מניית אן.די.אס שעולה ב-10% למחיר של 13.1 דולר במחזור ער, על רקע רכישת יוז, מפעילת DirecTV - שירות הטלוויזיה בלוויין העיקרי בארה"ב - על ידי ניוז קורפ, החברה האם שלה. העסקה, שהיתה זמן רב בגדר הערכות ואתמול קיבלה אישור רשמי, היא לרכישת 34% ממניות יוז תמורת 6.6 מיליארד דולר. אמש, טרם ההודעה על סגירת העסקה, ירדה NDS בכ-0.4%.

מניית אודיוקודס עולה ב-2.5% למחיר של 2.9 דולרים, לאחר שנסחרה היום בירידה של כ-5% בת"א, במחזור גדול של 6 מיליון מניות. סמנכ"ל הכספים של החברה, מייק לילו, אמר היום בתגובה לירידות כי נראה שמדובר במימושי רווחים - שכן המניה עלתה בחדות בתקופה האחרונה - וכי אין חדשות רעות בביזנס שיצדיקו נפילה במניה. רוח הדברים בדו"ח חדש שפירסמו היום האנליסטים איתי כהן, אביבית מנה-קליל, שאול אייל ואיתי קדרון מבית ההשקעות CIBC היא מעודדת. האנליסטים, בתגובה לרכישת קבוצת תוכנה של נורטל שכולל הסכם OEM עם נורטל, מציינים כי מדובר בהכרה רשמית באיכות הטכנולוגיה של החברה, וכי הם מצפים לראות זכיות ראשונות בחטיבות נוספות של נורטל שיהוו זרז משמעותי לעלייה בשווי המניה.

מניית ITXC עולה ב-16% למחיר של 1.4 דולרים לאחר הצעת הרכש של חברת התקשורת האמריקאית IDT למניות החברה, בפרמיה של 15% על מחיר הסגירה של המניה אמש - 1.2 דולרים, כלומר בהיקף כולל של כ-60 מיליון דולר. ITXC הוקמה ב-1997 על ידי ווקלטק הישראלית, אך נראה שזו האחרונה יצאה בזמן מההשקעה, לאחר שבנובמבר האחרון מכרה את יתרת מניות ITXC שהיו ברשותה, במחיר של 2.5 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully