וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן-פייט ביופארמה השלימה שלב ראשון בניסויים קליניים בתרופה אנטי-סרטנית ואנטי-דלקתית CF101

צורי דאר

10.4.2003 / 15:24

החברה מתעתדת להתחיל את השלב השני של הניסויים ברבעון השני של 2003 - לאחר שהתרופה הוכחה כבטוחה



חברת הביו-טק הישראלית כן-פייט (Can-Fite) ביופארמה, המפתחת טיפולים חדשניים למחלת הסרטן ולמחלות דלקתיות, הודיעה היום כי השלימה בהצלחה את השלב הראשון (Phase 1) בניסויים קליניים בתרופה CF101.



תרופת CF101 של כן-פייט היא בעלת פעילות אנטי סרטנית ספציפית, אשר ניתנת דרך הפה (בצורת כדור או כמוסה), ונעדרת תופעות לוואי רעילות הקיימות בכמעט כל התרופות האנטי סרטניות המוכרות היום. CF101 מפותחת כתרופה לטיפול בסרטן ובדלקת פרקים שגרונית, ולהגנה על תאי הדם הלבנים במהלך טיפול כימותרפי.



כן-פייט החלה באפריל 2001 בשלב הראשון של ניסויים קליניים עבור תרופת CF101 בארה"ב ובאירופה. במסגרת שני ניסויים קליניים בשלב הראשון, הוכח כי ל-CF101 אין תופעות לוואי במינונים תרפויטיים והיא ראויה למתן דרך הפה. בניסויים שהתקיימו בבריטניה, השתתפו 53 נבדקים בריאים שטופלו במנה אחת או בטיפול ממושך ב-CF101. במסגרת הניסויים אף נבדקו המטופלים מול קבוצת ביקורת שקבלה תרופת דמה (פלצבו).



כן-פייט הודיעה כי בכוונתה להתחיל ברבעון השני של 2003 בשלב השני (Phase 2) של הניסויים הקליניים, במספר מרכזים רפואיים. בניסוי שלב שני, אלה תיבדק השפעת התרופה CF101 בחולים עם סרטן של המעי הגס והחלחולת (Colorectal Cancer) ובחולים עם דלקת פרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis).



כן-פייט הוקמה בשנת 2000 על ידי ד"ר אילן כהן ופרופ' פנינה פישמן. כהן, המשמש כמנכ"ל כן פייט, הוא נכדו של מייסד פירמת עורכי הפטנטים ריינהולד כהן, ומכהן במקביל כמנכ"ל הפירמה.
החברה עוסקת בפיתוח תרופות מבוססות מולקולות קטנות לטיפול בסרטן, מחלות ויראליות ומחלות נוספות. הטכנולוגיה התרופתית של החברה מבוססת על תגליות מדעיות של פרופסור פישמן, חוקרת בתחום הסרטן, אשר עומדת בראש מעבדת מחקר במרכז הרפואי רבין.



פעילויות המחקר של כן-פייט מתבצעות במעבדותיה שבפתח תקווה. הפיתוח הפרה-קליני והקליני מתבצע בארה"ב, קנדה ובאנגליה. השוק הפוטנציאלי המשוער של CF101 נאמד בלמעלה מ-1 מיליארד דולר ברחבי העולם, והיא עשויה להוות מתחרה לתרופת נאופוג'ן, שפותחה על ידי ענקית התרופות אמג'ן. המוצר המסחרי הראשון צפוי לצאת ב-2006.



כן פייט גייסה עד כה כ-15 מיליון דולר, 11 מיליון דולר מהם גויסו במסגרת סבב שהושלם ביולי 2002. על בעלי המניות בחברה נמנות הקרנות גיזה, אסנד טכנולוג'י ונצ'רס, יוזמה, ביוקום, עזריטק, מדיסיד וקבוצת רופאים בכירים מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully