וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא גורן אישר מכירת רבוע כחול לקבוצת אלון-דור-ברונפמן

אמיר הלמר

10.4.2003 / 15:35

עו"ד לויט: יש לזרז מימושם של הנכסים הנוספים - איקאה ונכסי הנדל"ן



נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, אורי גורן, אישר היום את מכירת השליטה בחברת רבוע כחול לקבוצת אלון-דור-ברונפמן, שהציעה לרכוש את השליטה מאגודת הקו-אופ תמורת כ-1.337 מיליארד שקל.



מאחר שהצעה זו היתה גבוהה באופן משמעותי מהצעות אחרות שהוגשו במכרז ע"י הקבוצות המתחרות, החליט הוועד הממונה, בראשותו של עו"ד ליפא מאיר, להמליץ לביהמ"ש למכור את השליטה לקבוצת אלון-דור-ברונפמן מבלי לבצע הלכי התמחרות בין הקבוצות.



במהלך הדיון, שהתקיים היום בפני גורן, אמר מאיר כי המתחרות של קבוצת אלון-דור-ברונפמן הגישו הצעות הנמוכות בכ-20% מהמחיר שהיא הציעה. מאיר הוסיף כי המחיר שהציעה הזוכה גבוה ב-60 מיליון דולר ממחיר המניות בבורסה.



מאיר ציין כי הוועד קיים לאחרונה מיני מכרז לבחירת הגוף שיבצע מבחינה טכנית את חלוקת הכספים לחברי האגודה. לטענת מאיר, קיימות שתי הצעות משני בנקים לבצע את חלוקת הכספים. ככל הידוע, שני הבנקים הם בנק הדואר ובנק לאומי, והוועד הממונה צפוי לבחור ביניהם בשבוע הבא, כאשר 60 יום לאחר מכן צפויה להתחיל חלוקת דיווידנד ביניים לחברים בסכום אותו מעריך מאיר ב-40-50 אלף שקל.



נציגת ועד בעלי המניות באגודה, עו"ד יונה מרקוביץ, אמרה בבית המשפט כי בעלי המניות חשים היום שמחה מהולה בעצב, שכן בשנה וחצי האחרונות היתה ירידה רצינית בערכו של הנכס מסיבות שונות. מרקוביץ הוסיפה כי ההצעה שנתקבלה היא הטובה ביותר בנסיבות הקיימות ולכן "אין ברירה אלא לברך על המוגמר".



עו"ד אליעזר לויט אמר שעל ביהמ"ש לאשר את המכירה. לויט ציין כי חלום חייו היה להגיע למימוש, אך העיתוי והדרך בה נעשה המימוש הביא למחיר הגרוע ביותר על ציר הזמן. לויט ציין כי העסקה נעשתה באיטיות ולכן המחיר הנמוך כל כך. לויט ציין כי יש להסיק מכך לגבי העתיד ולבצע מימושים מהירים של יתרת הנכסים של המשביר, בהם זיכיון איקאה, המוערך בכ-10-20 מיליון דולר, ונכסי הנדל"ן.



עו"ד דליה טל, שייצגה את פז בעסקה, אמרה כי אין לפז כל טענה בדבר ההליך וביקשה להשיב את הערבויות שניתנו ע"י הקבוצה לצורך הליכי המכרז.



כאמור, גורן אישר את המכירה והורה להשיב את הערבויות שהוגשו לקבוצות המתחרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully