וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר מוחק את מבטח פיננסים: פירסם הצעת רכש מלאה ב-2.5 שקלים למניה - 8.7% בלבד מעל מחיר השוק

גולן פרידנפלד

10.4.2003 / 15:02

בחודש וחצי האחרונים איבדה המניה כ-73%מערכה; קרנות הנאמנות וקופות הגמל של בנק הפועלים, המחזיקות מעל ל-5%, יכולות לטרפד את הצעת הרכש



מאיר שמיר, יו"ר מבטח שמיר אחזקות, מוחק את מבטח פיננסים מהבורסה. היום פירסמה חברת מבטח אחזקות הצעת רכש לאחזקות הציבור במניות מבטח פיננסים במחיר של 2.5 שקלים למניה - גבוה ב-8.7% בלבד ממחיר השוק. יתרת המניות המוחזקות כיום בקרב הציבור עומדת על 12.88% מהון המניות המונפק של החברה. מדובר ב-1.23 מיליון מניות, כך שעלות הצעת הרכש עבור מבטח אחזקות עומדת על 2.8 מיליון שקל.



מאז ה-20 בפברואר איבדה המניה כ-73% מערכה, כך שהירידות האחרונות במחיר המניה שיחקו למעשה לידיה של מגישת ההצעה - החברה האם מבטח שמיר אחזקות.



הצלחת הצעת הרכש תלויה בקופות הגמל וקרנות הנאמנות של בנק הפועלים, המחזיקות ב-5.6% מהון המניות של החברה. בכדי שהצעת הרכש תצליח נדרשת היענות של בעלי מניות המחזיקים ב-95% מהון המניות של החברה. במידה שתרחיש זה אכן יתממש, הרי שליתרת המניות תבוצע רכישה כפויה. קרנות הנאמנות והקופות של בנק הפועלים יכולות כך, מכורח אחזקתן (מעל ל-5%), לטרפד את הצעת הרכש שכן הן מופסדות בשיעור של עשרות אחוזים על השקעתן. עם זאת, לאור מצבה הקשה של החברה (גירעון בהון השוטף), ייתכן שקופות הגמל והקרנות ישקלו היטב את צעדיהן טרם ישיבו להצעה.



מבטח פיננסים רשמה בשנתיים האחרונות הפסדים כבדים בהיקף מצטבר של 86 מיליון שקל שנבעו בעיקר מהשקעות שביצעה באיגרות החוב של חברת גילת לוויינים ובמניות סאיטקס . במהלך שנת 2002 ביצעה מבטח פיננסים מחיקות בהיקף של 26.8 מיליון שקל בגין ההשקעה הכושלת באיגרות החוב של גילת לוויינים. גם לאחר הפחתות אלו מבטח פיננסים מופסדת על "הנייר" בכ-11 מיליון שקל בגין השקעתה זו.



מלבד החזקה זו, למבטח פיננסים החזקה בחבילת מניות של סאיטקס. מניות אלה רשומות בספריה לפי שווי של כ-49.2 מיליון שקל, לאחר הפחתה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים שבוצעה במהלך השנה הקודמת. שווי השוק של מניות אלה כיום עומד על כ-16.2 מיליון שקל, כלומר, שווי זה נמוך בכ-33 מיליון שקל מהשווי בספרים.



מבטח פיננסים רשמה בשנתיים האחרונות הפסדים כבדים בהיקף מצטבר של 86 מיליון שקל, בעקבותיהם עברה לגירעון בהון העצמי בהיקף של 6 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully