וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנונה תרכוש 20% ממי עדן

אלי דניאל

10.4.2003 / 15:58

החברות חתמו על מיזוג פעילות אספקת המים בכדים באירופה; לכשתהפוך דנונה לבעלת מניות, מתעתדת מש' נפתלי לרכוש מהציבור 195 אלף מניות לפי שווי העסקה

קבוצת דנונה (Danone) הצרפתית וחברת מי עדן הישראלית חתמו הבוקר על הסכם להקמת מיזם משותף, אליו הן יצקו את פעילויותיהן הנוכחיות והעתידיות בתחום אספקת המים בכדים - תחום ה-HOD (Home and Office Delivery) - באירופה. מועד ההשלמה של העסקה יהיה לא יאוחר מאוקטובר 2003.

בשלב ראשון תחזיק קבוצת דנונה ב-53.2% ממניות המיזם החדש (50% מזכויות ההצבעה), בעוד שמי עדן תחזיק ב-46.8% מהון המניות. עם תום חודש דצמבר 2003 תגדיל קבוצת דנונה את החזקותיה במיזם החדש ל-58.7%, ע"י רכישת מניות נוספות בתמורה לכ-38 מיליון יורו, וזאת מבלי שיחול שינוי בזכויות ההצבעה. מחיר זה משקף לחברה הממוזגת בשלב זה שווי של כ-690 מיליון יורו (כולל חוב). בנוסף, למי עדן ניתנה האופציה למכירת יתרת המניות במיזם המשותף לדנונה, החל מיום ה-1 בינואר 2008, בעוד שלדנונה ניתנה האופציה לביצוע רכישה של אותן המניות.

למיזם המשותף, שיפעל וינוהל מתוך מטה מי עדן באירופה, תהיה נוכחות ב-18 מדינות אירופאיות, והוא ייהנה מהפריסה הגיאוגרפית הרחבה ביותר בתחום. המיזם המשותף ישרת למעלה מ-350 אלף מתקני מים (coolers) ויחזיק כ-20% מהשוק האירופאי. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ליווה את העסקה מטעם חברת דנונה.

בתוך כך, דנונה ובעלי השליטה במי עדן - משפחת נפתלי וקרן Aqua Partners חתמו על הסכם לפיו החברה הצרפתית תוכל לממש אופציית CALL שהוענקה לה ולרכוש 20% מהון המניות של מי עדן, לפי שווי חברה של 410 מיליון יורו. לבעלי השליטה, ניתנה במקביל אופציית PUT לחייב את דנונה לרכוש את המניות לפי שווי זהה, כאשר שתי האופציות יהיו ניתנות למימוש בדצמבר 2003. כמו כן, לחברה תינתן אופציית CALL לרכוש במהלך 2008 את מניותיה שיוחזקו ע"י דנונה, בעוד שלחברה הצרפתית תינתן האופציה למכור למי עדן מניות אלה במהלך אותה השנה.

משפחת נפתלי הודיעה כי לאחר שימומשו האופציות בדצמבר 2003, היא מתכוונת לפנות לציבור בהצעה לרכוש 195 אלף מניות של החברה לפי מחיר הזהה למחיר בו ימומשו האופציות, כלומר, מחיר של כ-150 שקל למניה.

מניית החברה מגיבה בחיוב להודעה זו והיא מזנקת ב-21% במחזור של כ-1.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully