וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בכנסת: אישור התוכנית הכלכלית יידחה לסוף מאי; חלק מסעיפי התוכנית יפוצלו ויידונו ביוני

צבי זרחיה

10.4.2003 / 19:53

שר האוצר אמר היום כי יגיש את התוכנית הכלכלית לקריאה ראשונה לאחר חג הפסח; הממונה על התקציבים: דחייה של חודש באישור התוכנית תקטין הקיצוץ ב-1.5 מיליארד שקל



בעקבות דחיית הגשת התוכנית הכלכלית לאישור הכנסת עד לאחר חג הפסח, תידחה השלמת חקיקתה של התוכנית עד לסוף חודש מאי, ולא מן הנמנע שחלק מסעיפי התוכנית הכלכלית יפוצלו, והדיון בהם ייערך במהלך ביוני. הערכה זו הושמעה היום בכנסת.



בכנסת אמרו כי לאחר הפסח ועד לסוף אפריל נותרו מעט ימי עבודה, מאחר שבסוף אפריל חל יום השואה. בתחילת מאי יחול יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות, שבהם הכנסת אינה מתכנסת. לפיכך, עד לאחר יום העצמאות לא תוכל ועדת הכספים לקיים דיונים רבים ורצופים בהצעת החוק, אם תוגש לה עד למועד זה.



לפי שעה, לא ברור מתי יגיש משרד האוצר להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת את הצעת החוק, והדבר תלוי בהמשך המו"מ עם ההסתדרות. הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, הזהיר באמצע השבוע את חברי ועדת הכספים כי דחייה של חודש באישור התוכנית הכלכלית תקטין את הקיצוץ המוצע ב-1.5 מיליארד שקל.



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), העריך כי הוועדה תוכל לאשר את התוכנית במהלך במאי, אך הדגיש כי היא תקיים דיון יסודי בסעיפי התוכנית. הוא אמר כי אינו יכול לנקוב במועד מדויק לסיום הדיונים בוועדה, מאחר שלא ברור איזה סעיפים תכלול בסופו של דבר הצעת החוק לאחר הדיונים עם ההסתדרות.



הירשזון ייעץ אתמול לשר האוצר בנימין נתניהו שלא לפצל את התוכנית הכלכלית, אלא להגישה כמקשה אחת לכנסת, לאחר הדברות עם ההסתדרות; דעתו התקבלה על ידי שר האוצר. "אני בעד ניסיון למצות כל הסדר עם ההסתדרות ואם אפשר לא להגיע לחקיקה, זהו הדבר הנכון לעשות. הצעתי לשר האוצר לא לפצל את התוכנית הכלכלית אלא למצות את השיחות ולהגיש את התוכנית לאחר הפסח", אמר.



ח"כ אברהם שוחט (עבודה) הגיב אתמול על דחיית הגשתה של התוכנית באומרו כי הוא שמח שהושגה הבנה בין ההסתדרות לאוצר שמנעה את השבתת המשק. שוחט הוסיף כי "נתניהו למד את הלקח שיש מגבלות לכוח והבין שאי אפשר באמצעות חקיקה להתעלם מהסכמים במשק. חבל שביזבזנו כמה שבועות יקרים במאבק עקר על דבר שניתן היה למנוע", אמר שוחט.



מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, אמר כי "תבוסתו והשפלתו של שר האוצר בשל תוכניתו הכלכלית האטומה הן חסרות תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל. על האוצר להפיק לקחים ומסקנות נדרשות מדרך הפעולה הכוחנית וההרסנית שנקט ולבנות תוכנית כלכלית חדשה המושתתת על שיח כלכלי וצדק חברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully