וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית פוקס נופלת ב-20% בעקבות ביקורת על העמסת חוב של 4.5 מיליארד ד' עליה - למימון עסקה בין ניוז קורפ ליוז אלקטרוניקס

סוכנויות הידיעות

10.4.2003 / 20:11

חמישה אנליסטים הורידו את דירוג מניית החברה הבת של ניוז קורפ



מניית פוקס אנטרטיינמנט גרופ, חברה בת של ניוז קורפ , צונחת בכ-20% בעקבות ביקורת שהשמיעו האנליסטים על העמסת חוב בהיקף של 4.5 מיליארד דולר על החטיבה כדי לממן את ההסכם של ניוז קורפ לרכישת השליטה ביוז אלקטרוניקס , מפעילת דיירקטי.וי, שירות הטלוויזיה בלוויין הגדול בארה"ב.



ניוז קורפ, בראשותו של המיליארדר רופרט מרדוק, אישרה אתמול כי תרכוש נתח של 34% ממניות יוז תמורת 6.6 מיליארד דולר. עם השלמת הרכישה של מניות יוז על ידי ניוז קורפ תעביר האחרונה את המניות לפוקס בתמורה ל-74.2 מיליון מניות ושטר חוב בסכום של 4.5 מיליארד דולר.



האנליסטית ג'סיקה ריף כהן ממריל לינץ', אשר הורידה את דירוג מניית פוקס מ"קנייה" ל"מכירה", אמרה כי ההחלטה של ניוז קורפ להעמיס חוב של 4.5 מיליארד דולר על פוקס מעוררת רושם כי פוקס משמשת את ניוז קורפ ככלי מימון, וכי החוב צפוי לפגוע במאזנים הכספיים של החטיבה.



לפחות חמישה אנליסטים נוספים הורידו את המלצותיהם למניית פוקס, בהם דאגלס מיטשלסון מדויטשה בנק אשר הוריד דירוג המניה מ"קנייה" ל"החזק" וג'ונתן רוהאן מסאונדוויו שהוריד מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי".



עם זאת ציינה ריף כהן כי בסיכומו של דבר עשויה פוקס לצאת מורווחת מהעסקה, שכן היכולת לחלוש על על 11 מיליון מנויי טלוויזיה בלוויין, תסייע לפוקס בקידום ערוצי הכבלים שלה בעת ניהול מו"מ חברות כבלים המתחרות בדיירקטי.וי. עוד אמרה כי דיירקטי.וי עשויה לשמש כ"כן שילוח" לערוצים חדשים של פוקס.



השווי שוק של פוקס, ש-85% ממניותיה נמצאות בבעלות ניוז קורפ, נחתך ביותר מ-1.8 מיליארד דולר בעקבות נפילת המניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully