וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 0.2% במכירות הקמעוניות בארה"ב במארס עקב המלחמה בעיראק וחגיגת הפסחא באפריל

איתמר וולקוב

10.4.2003 / 21:21

וול מארט היתה היחידה שדיווחה על צמיחה במכירות - של 0.7%; במארס 2002 צמחו המכירות הקמעוניות ב-6.4%



כמה מהקמעוניות הגדולות בארה"ב דיווחו היום על ירידה במכירות במארס, לאחר שהצריכה הפרטית ירדה על רקע המלחמה בעיראק, תוך שחלקן אף נאלץ להקטין את תחזיות הרווח שלהן. מכירות וול מארט, הקמעונית הגדולה בארה"ב, צמחו במארס ב-0.7% בחנויות הפתוחות יותר משנה, לעומת מארס 2002, הצמיחה החודשית הקטנה ביותר זה יותר משנתיים.



סך המכירות ברשתות הקמעוניות בארה"ב ירד במארס ב-0.2% לעומת השנה שעברה, על פי נתוני בנק טוקיו מיצובישי העוקב אחרי המכירות ביותר מ-80 רשתות. במארס 2002 צמחו המכירות ב-6.4%.



מכירות ג'יי.סי פני צנחו במארס ב-5.5%, בעוד שקמעונית בגדי הנשים אן טיילור דיווחה על ירידה של 8.2% במכירות. טארגט, רשת הספרים ברנס & נובלס וג'יי.סי פני היו בין הקמעוניות שאמרו כי שהרווח במארס היה קטן מהצפוי. רשתות רבות, בהן וול מארט, אמרו כי התקשו לחזות את תוצאות מארס עקב המלחמה בעיראק וחששות הצרכנים מפניה והעובדה שחג הפסחא השנה יחול באפריל.



טארגט, הקמעונית הזולה השנייה בגודלה בארה"ב, אמרה כי קטנים הסיכויים שתעמוד בתחזית הרווח שלה - 40 סנט למניה. ג'יי.סי פני אמרה כי רווחיה ירדו עד ל-18 סנט למניה, לעומת 29 סנט למניה ב-2002.



אנליסטים מעריכים כי המכירות במארס ירדו ב-1%-2% עקב העובדה שחג הפסחא יחגג השנה ב-20 במארס, ולא במארס כפי שהיה ב-2002. להערכתם, אומדן טוב יותר להשוואה יהיה ממוצע הצמיחה בחודשים מארס-אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully