וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 0.7%

11.4.2003 / 0:25

NDS השלימה זינוק של 60% מתחילת החודש על רקע עסקת ניוז קורפ-יוז אלקטרוניקס; אודיוקודס עלתה ב-5.5% על רקע סקירה חיובית מ-CIBC; עלייה של 35% ב-ITXC

לאחר כמעט חודשיים בהם המסחר בוול סטריט מתנהל בצל המלחמה, נראה כי הפוקוס של המשקיעים נע בחזרה לכיוון השוק והכלכלה. וול סטריט רשמה יום מסחר תנודתי נוסף שנפתח בעליות קלות במדדים ועבר למגמה שלילית או מעורבת מספר פעמים, ללא תזוזה של ממש במדדים במשך חלק ניכר מהיום. בשעה האחרונה של המסחר נרשמה מגמה חיובית והנאסד"ק נעל את המסחר בעלייה של 0.7% לרמה של 1,365 נקודות. הדאו עלה ב-0.3% לרמה של 8,220 נקודות.

היום העריכו בוול סטריט כי המלחמה כבר לא תהיה גורם משמעותי במסחר בבורסות האמריקאיות בימים הקרובים, אך אפילו דו"חות יאהו החיוביים שפורסמו אתמול לאחר המסחר התקשו לספק היום השפעה חיובית של ממש על מדד מניות הטכנולוגיה. יאהו, מפעילת פורטל האינטרנט הפופולרי, הציגה שיפור ברווחיה, שהיו מעל לתחזיות הממוצעות בוול סטריט והמניה רשמה עלייה של 6%.

בתחום ציוד הטלקום המצב פשוט פחות. נוקיה, יצרנית הטלפונים הניידים הפינית, הודיעה היום - שבוע לפני פרסום תוצאותיה הכספיות - כי היא מפטרת 1,800 עובדים - הוכחה נוספת לכך שהרע מכל לא בהכרח מאחור.

מזירת המקרו הגיעו נתוני מאזן הסחר של ארה"ב שהצביעו על ירידה של 2.2% בגרעון הסחר, על רקע ירידה בצריכה הפרטית בתקופת ההמתנה לפרוץ המלחמה בעיראק, שהביאה לצמצום הביקוש למוצרים מיובאים. בפברואר הסתכם גירעון הסחר ב-40.32 מיליארד דולר, לעומת 41.23 מיליארד דולר בינואר. הירידה בגירעון נרשמה למרות הזינוק החד שנרשם במחירי הנפט הגולמי בפברואר לשיא של כ-20 שנה. נתוני מספר דורשי העבודה בארה"ב ממשיכים להצביע על התכווצות שוק העבודה האמריקאי. אלו הסכמו בשבוע שחלף ב-405 אלף המהווים אמנם שיפור מנתוני השבוע שעבר, אך עדיין מצביעים על רמה גבוהה.

בזירה הישראלית ריכזה היום עניין מניית אן.די.אס (NNDS: NASDAQ) , שעלתה ב-10.5% למחיר של 13.2 דולר במחזור גבוה, על רקע רכישת יוז אלקטרוניקס, מפעילת DirecTV - שירות הטלוויזיה בלוויין העיקרי בארה"ב - על ידי ניוז קורפ, החברה האם שלה. העסקה, שהיתה זמן רב בגדר הערכות ואתמול קיבלה אישור רשמי, היא לרכישת 34% ממניות יוז תמורת 6.6 מיליארד דולר. על רקע העסקה שהלכה ונרקמה בשבוע וחצי האחרונים זינקה מניית אן.די.אס ב-60% ושווי השוק של החברה מסתכם בכ-700 מיליון דולר.

מניית אודיוקודס (AUDC: NASDAQ) עלתה ב-5.5% למחיר של 3 דולרים במחזור מעט גבוה מהממוצע לה. סמנכ"ל הכספים של החברה, מייק לילו, אמר בתגובה לירידות שרשמה המניה היום בתל אביב כי נראה שמדובר במימושי רווחים - שכן המניה עלתה בחדות בתקופה האחרונה - וכי אין חדשות רעות בביזנס שיצדיקו נפילה במניה.

בדו"ח חדש שפירסמו היום האנליסטים איתי כהן, אביבית מנה-קליל, שאול אייל ואיתי קדרון מבית ההשקעות CIBC היתה רוח הדברים חיובית. האנליסטים, בתגובה לרכישת קבוצת תוכנה של נורטל שכולל הסכם OEM עם נורטל, ציינו כי מדובר בהכרה רשמית באיכות הטכנולוגיה של החברה, וכי הם מצפים לראות זכיות ראשונות בחטיבות נוספות של נורטל שיהוו זרז משמעותי לעלייה בשווי המניה.

מניית ITXC (סימול ITXC) עלתה ב-35% למחיר של 1.7 דולרים במחזור גבוה, לאחר הצעת הרכש של חברת התקשורת האמריקאית IDT (סימול IDTC) למניות החברה, בפרמיה של 15% על מחיר הסגירה של המניה אמש - 1.2 דולרים, כלומר בהיקף כולל של כ-60 מיליון דולר. יחד עם זאת, ITXC סירבה הערב להצעתה של IDT בטענה כי שוויה האמיתי של החברה גבוה יותר. ITXC הוקמה ב-1997 על ידי ווקלטק הישראלית, אך נראה שזו האחרונה יצאה בזמן מההשקעה, לאחר שבנובמבר האחרון מכרה את יתרת מניות ITXC שהיו ברשותה, במחיר של 2.5 דולרים למניה.

חברת אורביט אף.אר (ORFR: NASDAQ) , המפתחת מערכות בדיקה לתעשיית הסלולר, ללוויינים ולתעשייה הבטחונית, הודיעה כי מניותיה יימחקו מהמסחר ברשימת החברות הקטנות בנאסד"ק (SmallCap) לאחר שהיא לא עמדה בתנאי הסף להמשך המסחר ברשימה זו. מניות החברה ימשיכו להיסחר "מעבר לדלפק" (OTC) החל מה-11 לחודש, לאחר מחיקתן מהרשימה. אורביט נסחרת לפי שווי שוק של 1.2 מיליון דולר. מניית החברה שנסקה למחיר של של 11 דולר במארס 2000, נסחרת כיום במחיר של 20 סנט בלבד, והיא נותרה היום ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully