וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: ההסתדרות הפרה התחייבותה להעמיד בטוחות להבטחת זכויות עובדיה

חיים ביאור

11.4.2003 / 9:54

פסק הדין ניתן בעקבות פניית הוועד הארצי של עובדי מועצות הפועלים שבהסתדרות נגד הנהלת ההסתדרות בשל החלטתה לפטר עובדים ב-2003



"ההסתדרות הפרה את התחייבותה להעמיד בטוחות להבטחת הזכויות של עובדיה ולהפריש כספים לקרן פיצויים שמית, התחייבויות המועגנות בהסכמים הקיבוציים מ-98' ו-99'" - כך קבעה אתמול שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, עפרה ורבנר; פסק הדין ניתן בעקבות פניית הוועד הארצי של עובדי מועצות הפועלים שבהסתדרות נגד הנהלת ההסתדרות בשל החלטתה לפטר עובדים ב-2003.



בפניית הוועד, באמצעות עוה"ד דרור גל וורד שדות, נטען כי בהסכם שנחתם בין הוועד להנהלת ההסתדרות בדצמבר 98', קיימת התייחסות לכך שעל הנהלת ההסתדרות להעמיד בטוחות (נכס או חשבון בנק) להבטחת זכויות העובדים הצפויים לפיטורים ושל העובדים שיישארו לעבוד בהסתדרות לאחר סיום תהליך הפיטורים.



ואולם השופטת לא קיבלה את טענת הוועד שלפיה הנהלת ההסתדרות הפרה את ההסכמים הקיבוציים מ-98' ו-99' בכך שקלטה עובדים חדשים במקום עובדים שפוטרו. השופטת קיבלה את טענת הנהלת ההסתדרות שלפיה ההסכמים הקיבוציים לא שללו ממנה את האפשרות לקבל עובדים חדשים, במקום אלה שפוטרו או פרשו מרצון. עוד קבעה השופטת כי מוצדק החשש של ועד עובדי מועצות הפועלים מכך שרשות השיפוט של ההסתדרות היא גוף הנשלט למעשה על ידי הנהלת ההסתדרות. בהסתמך על קביעה זו אמרה השופטת כי היא אינה נעתרת לבקשת הנהלת ההסתדרות להעביר את המחלוקת בינה לוועד לבוררות ברשות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully