וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק העריך את שוויה של פלאפון - לפי תחזיות שלא בדק; הפחית הערכת השווי ב-50% בתוך ארבעה חודשים

הדר חורש

13.4.2003 / 7:18

המעריכים התבססו על תוכנית עסקית בלתי מעודכנת של פלאפון שנערכה בתחילת 2002 ונמסרה להם על ידי בזק; בנוסף, לא שוחחו עם הנהלת פלאפון ולא שיתפו עמה פעולה



בנובמבר 2002 העבירה השלוחה הישראלית של דויטשה בנק לבזק הערכת שווי מוגזמת של חברת פלאפון. לצורך הערכת השווי, התבססו המעריכים על תוכנית עסקית בלתי מעודכנת של פלאפון שנערכה בתחילת 2002 ונמסרה להם על ידי בזק - החברה האם של פלאפון; בנוסף, לא שוחחו המעריכים עם הנהלת פלאפון ולא שיתפו עמה פעולה. ארבעה חודשים מאוחר יותר נאלץ דויטשה בנק לתקן את הערכתו ולהפחית את שווייה של פלאפון בשיעור של עד 46%.



הערכת השווי נדרשה לבזק לצורך הערכת סיכוייה של חברת שמרוק להחזיר הלוואה בת 240 מיליון דולר, שהביטחונות כנגדה היו מניות פלאפון. בסוף נובמבר 2002, בהערכת השווי הראשונה, קבע דויטשה בנק כי שווייה של פלאפון הוא בין מיליארד דולר ל-1.2 מיליארד דולר. בזק העריכה את החברה בממוצע ההערכה, כלומר, ב-1.1 מיליארד דולר. הערכת השווי עוררה ביקורת רבה שכן היא נראתה לרבים בשוק ההון מוגזמת. בהסתמך על ההערכה, החליטה בזק להפחית את השווי המשוער של ההלוואה ב-79 מיליון דולר.



בינואר 2003, לקראת פרסום הדו"ח השנתי של בזק ל-2002, העריך דויטשה בנק את פלאפון פעם נוספת; הפעם נקבע כי שווי החברה נע בין 650 ל-850 מיליון דולר. ההערכה החדשה גרמה לבזק למחוק את כל יתרת שווי ההלוואה, ובזק סיימה את 2002 בהפסד אדיר של 930 מיליון שקל.







מבדיקת "הארץ" עולה כי דויטשה בנק ביצע את ההערכת השווי הראשונה מבלי לשתף פעולה עם פלאפון, בהתבסס על תוכנית עסקית מיושנת. בדיוטשה בנק לא ידעו כי באותה העת עסקה הנהלת פלאפון בהכנת תוכנית עסקית חדשה ועדכנית. תזרים המזומנים החזוי הופחת בתוכנית החדשה בכ-40%.



בזק, פלאפון ודויטשה בנק סירבו להתייחס לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully