וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המוסד לתקינה בחשבונאות: נחדש המאבק על מעבר לדו"חות נומינליים

בן-ציון ציטרין

13.4.2003 / 7:22

המעבר - החל מינואר 2004; היו"ר החדש של הוועדה המקצועית של המוסד לתקינה, רו"ח דב ספיר, מתכוון לבטל הזכות של רשות ני"ע ולשכת רו"ח לערער על החלטות המוסד



היו"ר החדש של הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, רו"ח דב ספיר, נחוש בדעתו לפעול ליישום המעבר לדיווח נומינלי, במסגרת תקן חשבונאות מספר 12, החל מינואר 2004 - והוא יתנגד לכל דחייה נוספת בהפעלת התקן.



בראיון ל"הארץ" אמר ספיר, שייכנס לתפקידו ב-1 במאי, כי שיעורי האינפלציה בישראל בשנים האחרונות אינם מצדיקים דיווח מתואם, וכי הדיווח הנוכחי מטעה את ציבור המשקיעים והאנליסטים בעולם. לדברי ספיר, הוא אינו מתכוון לוותר על המעבר לדיווח נומינלי כבר בינואר 2004, אפילו אם האינפלציה תשוב ותעלה.



המעבר לדיווח נומינלי אמור היה להיכנס לתוקף בינואר 2003; אלא שגופים בעלי עוצמה במשק - רשות החברות הממשלתיות, חברת החשמל, מקורות וכו' - פעלו למניעת המעבר. הם פנו לערכאות ותוך כדי הדיון המשפטי פירסמו חוו"ד של היועץ המשפטי, לפיה למוסד לתקינה כלל אין מעמד משפטי, ולכן רשות ני"ע אינה יכולה לקחת בו חלק.



בשל שיעור האינפלציה הגבוה ב-2002 נוצר רוב בוועדה המקצועית לדחיית התקן ל-2004; עד אז אמור מעמדו של המוסד להיות מעוגן משפטית. לפי החלטה קודמת של הוועדה, אמור הפורום בן 7 החברים להתכנס לקראת ספטמבר, כדי לבחון מחדש אם אכן התקן ייושם מינואר 2004. אולם הפעם לא ברור מה תהיה עמדת הוועדה, משום שבאוגוסט פוקעת חברותם של כל חבריה, למעט ספיר, כך שהדיונים יהיו בהרכב חדש לחלוטין.



בנוסף למאבק על תקן 12, התנהל מאבק על תקן 15 שביקש המוסד לתקן: תקן המורה לחברות לרשום את ירידת הערך של נכסיהן. את המאבק בתקן הובילו איגוד הבנקים ואיגוד החברות ציבוריות. הלחץ על הוועדה הביא לעריכת שימוע ציבורי נוסף, ולבסוף אושר התקן על חודו של קול, קולו של ספיר.



בקרוב אמורה הכנסת לעגן את פעילות המוסד. ספיר תומך בחיזוק הוועדה המקצועית בחקיקה, שימנע מבעלי עניין לעכב קבלת תקנים. לדברי ספיר, בשנים האחרונות עוכבו תקנים בשל מעורבות גורמים חיצוניים. ספיר ידרוש כי במסגרת עיגון המוסד בחוק, ייקבע כי רשות ני"ע ולשכת רו"ח לא יוכלו לעכב החלטה של הוועדה המקצועית. כמו כן יבקש לבטל את פרק הזמן שמאפשר ללשכה ולרשות לבחון את החלטות הוועדה. כמו כן ידרוש ספיר לעגן בחוק כי חברי הוועדה יהיו נטולי פניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully