וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה פיוטרקובסקי: מיליון שקל רק עבור התנאים הסוציאליים

שלומי שפר

13.4.2003 / 7:57



בתחילת 2002 הודיע יו"ר הבנק הבינלאומי הראשון , שלמה פיוטרקובסקי, כי הוא מוותר על שכרו לשנה זו. בכירים אחרים במערכת הבנקאות הודיעו על קיצוץ של 7%-5% בלבד משכרם. החלטתו של פיוטרקובסקי נובעת, ככל הנראה, מתחושת אחריות שלו לתוצאות החלשות שהציג הבינלאומי בשנה האחרונה.



בעבר היה פיוטרקובסקי בין המובילים בטבלה השנתית, ובוויתור על שכרו הוא רצה לאותת שקיים קשר בין ביצועי הבנק לבין שכרו של המוביל אותו. זאת בהחלט החלטה ראויה להערכה.



ואולם אף שלא קיבל השנה שכר בפועל, הבינלאומי המשיך להפריש עבור פיוטרקובסקי תשלומי פנסיה, ביטוח לאומי והוצאות רכב בעלות כוללת של כ-975 אלף שקל. ב-2003 יחזור שכרו לרמה שבה היה ב-2001, אז הגיע ל-2.46 מיליון שקל.



פיוטרקובסקי, שכיהן בשנות ה-90 כמנכ"ל הבינ"ל, התחיל לקבל שכר מופלג מאמצע שנות ה-90. התנאים נתפרו ע"י בעלי השליטה בבנק, משפחת ספרא, שהעריכו מאוד את כישוריו.



על אף שהיה מנכ"ל הבנק החמישי בגודלו בישראל, שכרו החודשי הגיע בתקופות מסוימות לכ-500 אלף שקל בחודש - הרחק מעל שכרם של מנכ"לי הבנקים הגדולים יותר. פיוטרקובסקי משך אחריו את כל המערכת מעלה, ומנהלי הבנקים האחרים התחילו גם הם לקבל חוזים של מיליוני שקלים בשנה.



בשנתיים האחרונות משמש פיוטרקובסקי יו"ר הבינלאומי ושכרו ירד מעט. ב-2001 היתה עלות שכרו 3.3 מיליון שקל. פיוטרקובסקי מכהן גם כיו"ר חברת הסלולר סלקום, גם היא בשליטת ספרא, אך שם הוא מקבל רק שכר סמלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully