וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל אגמון: יצרן ערך - גם בתנאי שוק קשים

יורם גביזון

13.4.2003 / 7:56



שוק הרכב אינו שוק קל. הוא מושפע מתנודות חדות בשער המטבע ומשינויים בלתי צפויים בטעמי הציבור. למרות זאת, דלק רכב מקבוצת דלק הרוויחה ב-3 השנים האחרונות 500 מיליון, חילקה דיווידנדים בסכום של 468 מיליון שקל, ועדיין הגדילה את הונה העצמי ב-280 מיליון שקל.



עלות שכרו של גיל אגמון, מנכ"ל החברה הבת דלק מוטורס, יבואנית כלי רכב מתוצרת מאזדה ופורד, היא 3.1 מיליון שקל ב-2002, כלומר 1.8% מהרווח השנתי הממוצע שהוא מייצר לבעלי מניותיו.



בעל מניות אסיר תודה הוא יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק. יש להניח שהחזר ההלוואות שנלקחו לצורך מימון רכישת השליטה בקבוצת דלק מידי חברת אי.די.בי אחזקות היה קשה הרבה יותר אלמלא הצליח גיל אגמון להישאר משווק המכוניות המוביל בישראל בשנים האחרונות. זאת, גם כשתנאי הפתיחה - שערי מטבע ודגמי הרכב - לא תמיד היו אופטימליים.



יצחק תשובה אינו מסתיר את הערכתו לאגמון, ואת התלות שלו במקור יציב של דיווידנדים. משום כך נהפך גיל אגמון משכיר מתוגמל לבעל מניות בדלק רכב. אגמון קיבל הלוואה של 18 מיליון שקל מהחברה לרכישת מניות, אלא שתנאי ההקצאה מ-2000 קבעו שחבילת המניות תיחסם ל-4 שנים ורק לאחר מכן ניתן יהיה לשחרר שליש בכל שנה.



תשובה הבטיח עוד במאי 2000 שדלק רכב תיהנה משירותיו של אגמון עד 2007. הוא בוודאי אינו מצטער על כך. הראיה היא שדלק רכב ערבה ב-2002 להלוואה של 9.3 מיליון שקל שקיבל אגמון מהבנקים למימון חבילת מניות של 5% מהחברה מבנק הפועלים בסכום של 52 מיליון שקל. חבילה זו הגדילה את החזקתו בחברה ל-14.5%.



אגמון לא נחשב למנהל הצנוע בעולם. גם שכרו אינו נמוך במיוחד. ובכל זאת, בצעדים שהוא נוקט הוא מוכיח הן את יכולת הניהול שלו, והן את אמונו בעתיד החברה - שעליה הוא גם שם את כספו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully