וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן אלדר: שירותי ניהול וייעוץ איך להגיע לחדלות פירעון

יורם גביזון

13.4.2003 / 7:53



2002 היתה מהשנים הקשות למשק. רבים איבדו את עבודתם ושכרם של אחרים קוצץ ללא רחם. אווירה כלכלית מסוג זה היא פוטנציאל נוח לריבוי תופעות מרגיזות בתחום השכר. אחת הבולטות שבהן הוא השכר שניתן לאיתן אלדר ולרועי גיל מנכ"לים משותפים בחברת גבור ספורט אחזקות .



עלות שכרו של אלדר ב-2002 היתה 1.5 מיליון שקל וזו של גיל 1.3 מיליון שקל. השניים קיבלו שכר זה עבור ניהול חברה בדרך המהירה לחוסר נזילות ואי פירעון חובותיה לבנקים ולבעלי איגרות החוב שלה. ספק אם היה ולו משקיע אחד שהופתע כאשר גבור ספורט אחזקות ובעלת השליטה בה, סגיאל השקעות, הודיעו כי בכוונתם לגבש מתכונת להסדר כולל של חובותיהן המסתכמים ב-722 מיליון שקל.



בתום 5 שנים של השקעות חסרות אחריות תוך פיזור סיכון אפסי, בחירה אומללה של שותפים עסקיים, ולאחר שגרמו לתעשיין כמו מיכאל שטראוס לאבד מיליוני שקלים, באים איתן אלדר ורועי גיל למשקיעים ולבנקים ואומרים להם שהדרך היחידה להיפגש עם מקצת מכספם היא להיפרד מרובו.



אלדר וגיל הובילו חברה שהשילה ממשקיעיה 47% מכספם ורשמה הפסד של 190 מיליון שקל ב-2002. שירות דב זה, שעלה למשקיעים 2.8 מיליון שקל, מעלה את השאלה האם לא די במנכ"ל אחד בלבד כדי לספק רמת ניהול כה עלובה.



דו"ח הרווח וההפסד ומאזניה של גבור ספורט אחזקות עלולים להדיח את הקורא למסקנה הנחפזת שאלדר וגיל פשוט אינם אנשי עסקים טובים. אלא שמתברר שהשניים יודעים לעשות עסקות לא רעות. הנה למשל איתן אלדר ייעץ, ליווה, תיווך ותמך מורלית, מן הסתם, בחברת הירשזון ברק השקעות. אלדר ייעץ להירשזון ברק השקעות לרכוש את השליטה (70.5%) בחברת סהר אינווסטק תמורת 48.5 מיליון שקל ביוני 2001. אלדר קיבל תמורת שירותיו 2 מיליון שקל.



מצבם של בעלי המניות בהירשזון ברק לא שפר כל כך. סהר אינווסטק, שהפסידה 25 מיליון שקל ב-2002-2001, לא חילקה להם דיווידנדים, ולעומת זאת נזקקה להלוואה של 16 מיליון שקל.



הונה העצמי של סהר אינווסטק נשחק ל-11 מיליון שקל, והחברה כולה נסחרת לפי שווי של 10.7 מיליון שקל, כלומר 85% מתחת לשווי לפיו נרכשה השליטה בה בעצתו של אלדר.



היועץ עצמו לא יהיה פנוי לחלץ את הירשזון ברק ממצב זה. בימים אלו הוא מחפש את הדרך לצאת מבור חובות של 722 מיליון שקל שכרו הוא והמנכ"ל המשותף, רועי גיל, תמורת 2.8 מיליון שקל לשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully