וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניית אגיס יורדת ב-7% בעקבות התחרות הצפויה מכיוונה של תרו

גולן פרידנפלד

13.4.2003 / 18:06

המעו"ף ירד ב-0.1%; מדד תל אביב 75 הוסיף 1.6%; מי עדן המשיכה במומנטום החיובי על רקע עסקת דנונה ועלתה ב-3%; מחזור המסחר - 271 מיליון שקל


יום המסחר בבורסה בת"א התאפיין ביציבות כאשר המדדים המובילים נסחרים בין עליות של כחצי אחוז לירידות בשיעור דומה. יחד עם זאת, עליות חדות יותר נרשמו במניות הנמנות על מדד תל אביב 75 -שרשם עלייה של 1.6%.

הסיבה העיקרית לאופטימיות הזהירה בבורסה יוחסה להשתלטות המהירה של האמריקאים על בגדאד, והאפשרות שעתה תופנה תשומת הלב הבינלאומית למהלך מדיני בין ישראל לפלשתינאים. מהלך כזה, שיגובה על ידי ארצות הברית והקהילה האירופית, עשוי להביא לתחילתו של משא ומתן אינטנסיווי בין הצדדים - אפשרות שהתקבלה בחיוב בשווקים.

מדד המעו"ף ירד ב-0.1% לרמה של 365.19 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.4% לרמה של 376.43 נקודות ומדד תל-טק 15 עלה ב-0.8% לרמה של 198.33 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-271 מיליון שקל.

מניית מי עדן המשיכה ליהנות ממומנטום חיובי, לאחר שביום חמישי האחרון זינקה בשיעור של 28%. המניה רשמה היום עלייה של 3% בעקבות עסקת דנונה, שבמסגרתה יקימו קבוצת דנונה העולמית ומי עדן מיזם משותף, אליו הן ייצקו את פעילויותיהן הנוכחיות והעתידיות בתחום אספקת המים בכדים.

בתוך כך, דנונה ובעלי השליטה במי עדן - משפחת נפתלי וקרן Aqua Partners, חתמו על הסכם לפיו החברה הצרפתית תוכל לממש אופציית CALL שהוענקה לה, ולרכוש 20% מהון המניות של מי עדן - לפי שווי חברה של 410 מיליון יורו.

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת, לאחר שרשמו עליות חדות בשבועות האחרונים. מניית בנק הפועלים ירדה בכ-1.3% במחזור גבוה של 27 מיליון שקל, ומניית בנק לאומי הוסיפה 1%.

מניות הבנקים נסחרות עדיין עמוק מתחת להונם העצמי, כך שמניית בנק הפועלים נסחרת במכפיל 0.73 על ההון העצמי, ואילו מניית בנק לאומי נסחרת במכפיל של 0.63 על ההון העצמי.

מניית אגיס ירדה בכ-7% במחזור הגבוה בבורסה - 34 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לירידות החדות במניותיה היום נעוצה בדיווחה של חברת תרו ביום חמישי האחרון, כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק תרופת ה-Ammonium Lactate Cream במינון של 12%, המיועדת לטיפול בבעיות עור כדוגמת Xerosis ו-Ichthyosis Vulgaris.

התרופה היא הגירסה הגנרית של תרופת ה-Hydryn Cream של בריסטול מאיירס, שמכירותיה ב-2001 הוערכו בכ-40 מיליון דולר. על פי ההערכות, ב-2002 רשמה אגיס מחזור מכירות של כ-15 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של כ-70% מהתרופה. בנוסף הוריד בית ההשקעות נשואה זנקס את ההמלצה למניה ל"נייטרלי".

מניות אפריקה העומדות לפני איחוד רשמו היום עליות שערים חדות. מניית אפריקה 1 התחזקה ב-4.7% וריכזה מחזור של 5 מיליון שקל ומניית אפריקה 0.1 רשמה עליות 5.4%. ההערכות הן כי העליות במניה הן בעקבות האפשרות שהמניה תיכנס למדד המעו"ף עם העדכון בחודש יוני השנה.

מבין מניות הארביטראז' רשמה טבע עלייה של 1.5%, לאחר שפתחה את יום המסחר עם פער חיובי של 1%. מניית ריטליקס, שפתחה עם פער שלילי של 1%, ירדה ב-1%.

מגמה מעורבת נרשמה היום בקרב קבוצת מניות אי.די.בי. מניית אי.די.בי אחזקות ירדה בכ-0.5%, מניית אי.די.בי פיתוח עלתה ב-1.2%, מניית דיסקונט השקעות עלתה ב-4% ומניית כלל תעשיות נעה מעלה תוך שהיא מוסיפה 2.8% לערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully